otippad Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 Hej! Någon som kan tipsa om lite afrikansk musik? Riktig infördingmusik så att säga. På svahili tex. 🙂 Man hör det ofta i film tycker jag Väldigt skönt att lyssna på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 den här frågan kom upp för en månad sedan ca-sök... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 Ladysmith Black Mambazo.. kanske inte infödings rytmik..men så jävla grymt.. och kolla upp det som är accapela..det är när det kommer massa kändisar från usa,som ska samarbeta med ladysmith som det faller platt.. det var mitt tips!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 25 september 2006 Dela Postat 25 september 2006 kolla bland World Music hyllorna i skivbutikerna 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
macomar (oregistrerad) Postat 11 oktober 2006 Dela Postat 11 oktober 2006 Aja Addy Ali Farka Toure Amadou & Mariam Amampondo Angelique Kidjo Anouar Brahem Baaba Maal Ballake Sissoko Baubacar Traore Cesaria Evora Coco Mbasi Djelimady Tounkara Fela Kuti Femi Kuti Geoffrey Oryema Habib Koite Issa Bagayogo Kaojoby Juluka King Sunny Ade Louka Kanza Mama Keita Oliver Mtukudzi Papa Wemba Prince Nico Mbarga Remmy Ongala Salif Keita Thomas Mapfumo Ray Lema Richard Bona Rokia Traore Toure Kunda Toure Toure Vusi Mahlasela Youssou NDour Zap Mama Mina favotiter E-SIR (Dog för ett par år sedan, men han hann med en hel del killer-hits) FOUR BROTHERS (Riktig Kenyansk pop) MARYAM MURSAL (Somalisk sångerska. Hon är skitbra) GIDI GIDI MAIJI MAIJI (kenyanska hip-hopare) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.