nickponcho (oregistrerad) Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 Hej! Jag har ett ljudkort med 32 in och 32 ut 2st Creamware A16 Ultra sedan har jag ett mixerbord Mitec EX Series med 40 ingångar och (40 inserts och 40 direct out) 8 subgrupper 6 aux send/recive och diverse effekt rack enheter. en rullbandare med 16 kanaler Jag använder Cubase SX3 som program. där jag lägger upp kanal för kanal och kör ut på bordet. Hur bör jag på enklast möjliga sätt sätta upp min patchbay för att slippa så mycket patchning med kablar som möjligt. MVH Nicklas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 jag har tidigare haft alla in o utgångar på alla mina burkar, mixer samt ljdukort kopplade mot en patchbay, och kunnat patcha om precis hur jag vill.. det gäller bara att komma ihåg vart de olika kopplingarna går.. 🥰 en patchbay är ju inte så överdrivet dyrt.. kan ju köpas beggat för ngra hundringar.. så mitt år där att hellre ha en för mkt än en för lite...!!!! peace Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nickponcho (oregistrerad) Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 jo vi har ju väldigt många idag. tänkte om det fanns nåt enklare sätt att jobba på för att slippa en massa patchkabel. Jag börjar tröttna på dom. Nån som vet var man kan få tag på patchkablar av samma färg tex 32st vita?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 19 september 2006 Dela Postat 19 september 2006 jo vi har ju väldigt många idag. tänkte om det fanns nåt enklare sätt att jobba på för att slippa en massa patchkabel. Jag börjar tröttna på dom. Nån som vet var man kan få tag på patchkablar av samma färg tex 32st vita?? löd själv..det gjorde jag alltid åt en polare, som hade en miljard patchhål.. jag satt med typ 60-70 st. kontakter o 100 m kabel.. 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 19 september 2006 Dela Postat 19 september 2006 Thomann har ju billigt kabelskit som tål normalt studiostryk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.