Timberman Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 (redigerat) * LÅTNAMN: X * ARTIST/GRUPP: Timberman * GENRE: Vet faktiskt inte:O fjortis-simpel-eurodance techno möjligtvis * LÅTLÄNGD: 3:37 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 3.32mb * STATUS: Skiss * LÅTLÄNK: Hejsan 🙂 detta blir mitt första inlägg här och meningen med att lägga upp denna låten är att jag skulle behöva lite feedback om hur åt skogen låten låter:). Skulle också vara extremt tacksam om någon känner sig manad att ge tips om vad jag behöver förbättra i framtida låtar, samt om melodin, kicken etc etc e kassa. Detta är min första låt (har fifflat lite innan men denna e den som tagit sig över 20 sek strecket:P) Jag kan själv inte se vad som behövs läggas till det är därför jag postar här:D Tack på förhand=) EDIT: Har ändrat lite på låtfan:) tycker själv det låter bättre nu, vad tycker ni?=) L_t_1.mp3 Redigerat 18 september 2006 av Timberman 5 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dajerszz Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 (redigerat) ok, om jag ska säga något om ljudet. så måste du ju fåt till mer tryck. Hi-Haten som du har snurrandes i bakgrunden skulle du kunna slänga bort. för det låter skit. det surrar bara. För att att få mer tryck så "måste" du ha en framträdande hihat och ingen reverb. och en fetare kagge utan reverb eller delay. du måste få kaggarna låta närmare högtalarna. inte så det låter som du här musiken från andra sidan stan. peace! edit: onödigt personligt utlåtande. sorry. det är absolut inte min mening att "trycka ner" folk. Redigerat 18 september 2006 av dajerszz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 Dajerszz, jag tror inte att jag sett dig skriva en enda positiv feedback än så länge. Jag tycker man ska ge konstruktiv kritik som hjälper en, och det gör du, men är det verkligen nödvändigt att trycka ner de du kritiserar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 Nja. Dåligt är det inte, men inte heller bra... 1: Byt ut vispen mot en closed hiht i stället. 2: Dra ner lite på reverbet i introt 3: Det finns ett "baklänges rev" lite varstans, lägg ner det efter breaket. DET STÖR för mycket..Eller ta bort det helt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 Det här funkar väl ganska OK, visst kan man mecka till både det ena och det andra men är det första hela låten så skulle jag i alla fall vara stolt så det så jäklar i det. Lycka till och kör på bara det blir bra det här. Göran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Timberman Postat 18 september 2006 Trådstartare Dela Postat 18 september 2006 Jag har inte hållt på särskilt länge och vet inte hur man tar bort baklängesrevet 😉 kicken e nån free sample som jag inte mixtrat särskilt mycket med alls:P nån som e sugen på hjälpa =)? <3 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Timberman Postat 21 september 2006 Trådstartare Dela Postat 21 september 2006 Ok har fixat till låten lite nu, är det någon som hade kunnat göra en ny utvärdering =) ? 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cleff (oregistrerad) Postat 21 september 2006 Dela Postat 21 september 2006 saknas en pad genom hela låten....eller nåt, låter tunt annars. Vart är basen? Lite för många breaks, lite för låg volym...melodin har lite för tamt ljud, även fast själva melodin säkert fungerar för sån här musik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djrooni Postat 24 oktober 2013 Dela Postat 24 oktober 2013 Så detta är din första låt.. Ingen av de som skrev kommentarerna ovanför skulle kunna veta att du skulle bli såhär stor, GRATTIS AVICII! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnD-BB (oregistrerad) Postat 1 mars 2014 Dela Postat 1 mars 2014 De flesta gav dålig kritik, men kolla på honom nu... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
juonne Postat 16 mars 2015 Dela Postat 16 mars 2015 This is just unbelievable... Avicii, if you're reading this, you're awesome man! Thank you for everything, your songs are so melodic they lighten up my days! 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jacopo Felluga Postat 21 januari 2021 Dela Postat 21 januari 2021 RIP TIM ❤️ 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alse Postat 4 september 2021 Dela Postat 4 september 2021 Du kommer alltid vara saknad 😭 Lyssnar på din musik exakt varje dag och gråter emellanåt när jag hör din musik. Du kommer alltid vara en del utav mitt hjärta❤ 1989-2018 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hanshouselooper Postat 26 december 2021 Dela Postat 26 december 2021 Hej tom 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Remes Postat 27 december 2021 Dela Postat 27 december 2021 Musikhistoria precis här, fantastiskt. Vila i Frid ❤️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tomburkling Postat 31 december 2021 Dela Postat 31 december 2021 rip tom bergling 2004-2019 kommer saknad! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tomburkling Postat 31 december 2021 Dela Postat 31 december 2021 skrev lite fel, ska stå 2018 istället för 2018 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crexes Postat 15 januari Dela Postat 15 januari ❤️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.