Jump to content
Annons

Hur jobbar ni ?

DublinMudslide (oregistrerad)

Recommended Posts

DublinMudslide (oregistrerad)
Postat

Go'morgon på er.

Nu har jag tränat upp mej under en tid, kan fixa en bass som jag är nöjd med och sådära. Nu till det viktiga, Hur jobbar ni när ni ska göra en bra technolåt eller trancelåt ? Skulle behöva lite tips. Jag gör allting på samma gång och det resulterar i att det blir osynkat och lite "rot-ihop" känsla över det. Så dela gärna med er av era tekniker. Hade fint! 😉

Annons
Postat

HelloWw,.,. !!

Har nyligen köpt FM 7 Pro 53 och b4 ,.,. så ja undrar ifall någon vet om man kan köra dessa ljud i FL studio?! spela in dom där?! har FL producer 5,.

Hajjj rå!

Postat

um.. ja.

Jo det är ju helt olika jag arbetar vid vissa tillfällen.

Men börjar oftast kompa en melodi eller bas.

Där i kommer det bara fram mer och mer melodier.

När jag är hyffsat nöjd arbetar jag fram trummor och börjar därtill mixa ihop allting. Det jag strävar efter är oftast att få upplägget att låta "riktigt" som musik brukar vara uppbyggt, men ibland blir det lite lustigt.

När allting är placerat på rätt platser så lyssnar jag om och om igen ifall något saknas eller behöver flyttas på. Kanske slänger in lite extra trummor eller någon effekt.

Svårast för mig är dock att hitta på sångtexter som skall passa in på rätt ställen. Är skitkass på att skriva, så brukar få hjälp med det ibland.

Postat

jag Jobbar efter en midi fil och lägger til bas, effekter, gör den längre osv och ändrar instrument ^.^.

är tillbaka på forumet !

kör också via min synth som midi keyboard men oftast kör jag på tangetbordet 😳

Postat

Tjena!

Jag börja alltid med att fixa fram ett perfekt synthljud till melodin, sen bygger jag därifrån.

Efter en stund kommer jag på attjag måste göra ett intro samt utro till det klimaxpartiet jag nyss skapat.. det resulterar i attjag börjar på ett nytt projekt och tar allt i bättre ordning, dvs först introt, uppbyggnad till huvudmelodin.. introt till huvudmelodin (break) sen på med klimaxet (melodin, bas, trummor), sen utrot..

I början blev mina låtar också mer som ett "ihoppaplock"..

Det tar lite tid att lära sig bygga en låt på ett propert sätt.. jag är inte där än, men jag kämpar på 😕

• 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.