Nad Postat 16 september 2006 Dela Postat 16 september 2006 (redigerat) VIKTIG UPPDATERING! 😄 Your browser does not support the HTML5 audio tag Källa: www.fyllesamtal.se Trevlig helg, Naddeman I Juni månad satt jag med mitt syskonbarn Melle som är 9 och trummade på bordet med händerna och skrek "Bajs i byxan baby!" i takt. Vi var i fullkomlig extas båda två! Ett par dagar senare ringer hans mamma, min syster således, och säger "Tack snälla Nadde för det!!! 😄 Nu har barnen skrikit Bajs i byxan baby hela helgen, i bilen, vid middagsbordet, inför våra gäster....unt so weiter. Ungar är ungar tänker jag. Jag var och är väl förmodligen fortfarande likadan själv! 😄 Top notch tokig, jo det är säkert... Så jag gjorde denna låten i veckan i egenskap av "Ingegerd Sundell", en påhittad lektant som alltid figurerat i mina syskonbarns liv, som jag nu tänker ge Melle på hans födelsedag. Är den för mycket? 😄 Och som min andra syster sa, denna borde Du väl kunna ge ut! Det är en hit ju! Inte vet jag. Vad tror Ni?!! Naddeman Ps. Allt sångdist är med flit, det skall va så. Och för guds skull...TÄNK "BARN"! 😄 LÅTNAMN: Bajs i byxan baby! ARTIST/GRUPP: Ingegerd Sundell & De rara små barnen GENRE: Bajsfunk LÅTLÄNGD: ca 5 minuter KOMPOSITÖR: Jag PRODUCENT: Jag EV. MEDVERKANDE: Jag INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 160k STORLEK: 6 mb STATUS: Skiss/Färdig demo LÅTLÄNK: Redigerat 25 september 2006 av Nad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 16 september 2006 Dela Postat 16 september 2006 sätt dit en länk också, jag blev ju nyfiken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nad Postat 16 september 2006 Trådstartare Dela Postat 16 september 2006 (redigerat) Har gjort det två gånger!! Nåt strular. Äh den var för stor. Fixat. 160k istället. 😄 Redigerat 16 september 2006 av Nad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 16 september 2006 Dela Postat 16 september 2006 haha, vad bedrövligt. Mycket bajs blir det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nad Postat 16 september 2006 Trådstartare Dela Postat 16 september 2006 haha, vad bedrövligt. Mycket bajs blir det. Tack. Ja den är horribel! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 16 september 2006 Dela Postat 16 september 2006 hujja, vad man känner igen snacket... Har två barn, den ena har blivit så gamma att bajssnack är kul, den andra bara utför det... (förmodligen som nån form av dominanshandling 😄) Kommer dock aldrig att spela denna i högtalarna, då jag är rädd för att konsekevenserna blir förödande.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nad Postat 16 september 2006 Trådstartare Dela Postat 16 september 2006 hujja, vad man känner igen snacket... Har två barn, den ena har blivit så gamma att bajssnack är kul, den andra bara utför det... (förmodligen som nån form av dominanshandling 😄)Kommer dock aldrig att spela denna i högtalarna, då jag är rädd för att konsekevenserna blir förödande.... Tack! Ja Du fattar va!? Min syrra kommer att bli TOKIG!!! Absolut SKOGSTOKIG på mig! 😄 Nu när det hade lagt sig o allt.... Och Ingegerd hon kämpar så tappert..."tänk om någon får reda på det".. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrDweeb Postat 16 september 2006 Dela Postat 16 september 2006 hehehe ja det här är helt en klart utveckling på barnlåtar. Tänker på köttbullar i näsan marcus. Funkar den så funkar det här. Men jag har lite svårt att höra vad rösterna säger ibland. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 16 september 2006 Dela Postat 16 september 2006 Hahaha, klockrent. 🙂 Dock nästan omöjligt att höra orden... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 16 september 2006 Dela Postat 16 september 2006 😉🙂😄😄 kort sagt när kommer videon man blir lite sugen på att se fru Sundell oxå. Man kan riktigt se hur hon står där och lirkar av brallorna på barnet samtidigt som hon svänger loss och shejkar vilt i sina högklackade. Lite rivigare grej än den där "plingelingeling nu tåget går ut i vida världen" måste jag säga. Göran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 16 september 2006 Dela Postat 16 september 2006 Hehe, det är väl inte värre än när Markoolio markerar nytt lågvatten i barnunderhållning genom Doktor Dass eller vad det nu var han kallade sig... men det är säkert (skit)kul för barn. Jag ångrar att jag jämförde med Markoolio, det här är bättre, mycket bättre. Fast jag tänker inte spela den för min dotter. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 16 september 2006 Dela Postat 16 september 2006 Hehe, det är väl inte värre än när Markoolio markerar nytt lågvatten i barnunderhållning genom Doktor Dass eller vad det nu var han kallade sig... men det är säkert (skit)kul för barn. Jag ångrar att jag jämförde med Markoolio, det här är bättre, mycket bättre. Fast jag tänker inte spela den för min dotter. 😉 Doktor Mugg, om jag får be.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 16 september 2006 Dela Postat 16 september 2006 (redigerat) har kite svårt att bedöma då jag säkert inte tillhör målgruppen 😄 Antagligen kul för barn å så himla farlig var väl inte texten!? Rent produktionsmässigt var det bra men en del röster (särskilt den läskiga barnrösten) var snäppet för vassa, skär lite i öronen. Å snäppet för lång var den också! Redigerat 16 september 2006 av Jejje Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dajerszz Postat 17 september 2006 Dela Postat 17 september 2006 hehe. men vafan. lägg på tyngre trummor och gö en seriös text. kanske lite mer varierande. haha. do it Jamiroquai-stalj. och lite svängig gitarrer. hehe peace! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nad Postat 17 september 2006 Trådstartare Dela Postat 17 september 2006 MrDweeb, tbruce, Burnin Sven, Hellpig, Umemagnus, Jejje, dajerszz.. Tack alla för svar och för lyssningar! Den får va såhär till Melle, för han kan ju fråga mig ifall han inte hör vissa textrader! Får väl korta ner den något och plilla lite med eq inför den stooora releasen. "BAJS POWER!!!!" Nad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 17 september 2006 Dela Postat 17 september 2006 Haha det här var skitbra ju. 🙂 Gillar hur du har amerikaniserat "bajs i byxan" frasen. Nä nu ska jag gå o skita. 😳 Snyggt rhodes BTW. Mvh / djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nad Postat 17 september 2006 Trådstartare Dela Postat 17 september 2006 Haha det här var skitbra ju. 😄Gillar hur du har amerikaniserat "bajs i byxan" frasen. Nä nu ska jag gå o skita. 😄 Snyggt rhodes BTW. Mvh / djonas Tack!! Skit på rej rå Djonas! Och bli en i gänget! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 17 september 2006 Dela Postat 17 september 2006 Cool! Jag fick en "art of noise" flashback... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nad Postat 18 september 2006 Trådstartare Dela Postat 18 september 2006 (redigerat) Cool!Jag fick en "art of noise" flashback... Vad mysigt! Tacktack! Kan tillägga att skivan nu är levererad till födelsedagsbarnet. Alla barnen på kalaset satt i Melles säng och hoppade upp o ner i takt och ögonen lyste av förtjusning! 😉 Melle blev sedan skitförbannad på sin mamma för att hon inte hade några fungerande hörlurar så att han kunde få somna till låten. Ungar! 🙂 Redigerat 18 september 2006 av Nad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
atac7k (oregistrerad) Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 (redigerat) Grymt cool måste jag säga, jävligt professionell också, helt kunglig 🙂 Helsjuk idé dock men det är ju det som gör den 😉 Skulle nog lätt kunna bli en hit iaf. Redigerat 18 september 2006 av atac7k Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 Cool!Jag fick en "art of noise" flashback... Vad mysigt! Tacktack! Kan tillägga att skivan nu är levererad till födelsedagsbarnet. Alla barnen på kalaset satt i Melles säng och hoppade upp o ner i takt och ögonen lyste av förtjusning! 🙂 Melle blev sedan skitförbannad på sin mamma för att hon inte hade några fungerande hörlurar så att han kunde få somna till låten. Ungar! 😉 Vad sa hans morsa då? Blev hon glad över hans present? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nad Postat 18 september 2006 Trådstartare Dela Postat 18 september 2006 Grymt cool måste jag säga, jävligt professionell också, helt kunglig 😄 Helsjuk idé dock men det är ju det som gör den 🙂 Skulle nog lätt kunna bli en hit iaf. Tack! Vad kul att Du tycker det. Jag har ingen aning om vart jag skall vända mig med den här. Barnradion? Äh får kolla lite. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nad Postat 18 september 2006 Trådstartare Dela Postat 18 september 2006 Vad sa hans morsa då? Blev hon glad över hans present? 😄 Jag tror hon var ok med det. Inte särskilt förvånad. Det är ju jag som lärt henne alla fula ord hon kan. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 Bajs! Ett av mina favoritämnen! 😄 Asskön! Lite väl otydlig text när du sjunger. och för lång. Annars hett! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 Fyfan va skööön! Delen där två uppitchade röster sjunger! "snälla geee mig pappeeeeeer" 😄🙂 LÖÖÖVE IT! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
the_Voice Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 (redigerat) Jag fick mig ett gott skratt iaf! 😄 Undrade först hur du skulle greja att göra en 5 minuters låt av det temat men det fixade du med bravur. Kungligt med det lilla stress-stråksinlägget precis efter "Tyst med dig nu tänk om nån får reda på det" Genomarbetat, tummen upp! EDIT: Kom på att när du säger "Åh får jag?" låter du som Björne. Redigerat 18 september 2006 av the_Voice Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 18 september 2006 Dela Postat 18 september 2006 den stooora releasen 🙂 Skitsnyggt gjort. Helsjukt! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nad Postat 18 september 2006 Trådstartare Dela Postat 18 september 2006 Bajs!Ett av mina favoritämnen! 😄 Asskön! Lite väl otydlig text när du sjunger. och för lång. Annars hett! 🙂 Tack för det. Ja när man pitchar upp rösten sådär mycket kan man ju i viss mån loosa en del artikulering. Men ungarna hör på ett annat sätt, de är vana att höra barnröster! Så det funkade faktiskt. Ja, jag tycker också att den är för lång. Den var ett hastverk, så skall den ges ut måste jag cutta den lite. Frågan är bara var! Men det är väl ingen idé att bry sig egentligen, den cirkulerar väl som bäst på nätet nu bland alla kiss o bajsisar. Too late. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nad Postat 18 september 2006 Trådstartare Dela Postat 18 september 2006 Jag fick mig ett gott skratt iaf! 😲Undrade först hur du skulle greja att göra en 5 minuters låt av det temat men det fixade du med bravur. Kungligt med det lilla stress-stråksinlägget precis efter "Tyst med dig nu tänk om nån får reda på det" Genomarbetat, tummen upp! EDIT: Kom på att när du säger "Åh får jag?" låter du som Björne. Tack! Detta var bara en plojgrej, inte ett dugg seriöst. Kul att Du tycker det är genomarbetat!! Ja tremolostråkarna är väl coola? 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nad Postat 18 september 2006 Trådstartare Dela Postat 18 september 2006 den stooora releasen 🥰 Skitsnyggt gjort. Helsjukt! 😲 😮 Tack! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.