Jump to content
Annons

En snabb fråga om vin, och hållbarhet?!


Light Head

Recommended Posts

Annons

Fel? Allmänt är väl inte fel, skulle jag lagt mig i Studiobygge?

Visste inte vem jag skulle fråga och det finns ju trots allt en jäkla massa kompetens här!

(vad betyder RTMF? MF kan jag ju fantisera ihop, , , men RT?)

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

Hyfsade förutsättningar låter det som med tanke på ljuset och om det har varit en stabil temperatur. Men 1994 är många år och jag tror inte alls att det vinet är såpass lagringsbeständigt snarare gjort för att konsumeras inom ett par år.

Min gissning är att det kommer att sakna frächör och smaka lite tunnt, trött och endimisionellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyfsade förutsättningar låter det som med tanke på ljuset och om det har varit en stabil temperatur. Men 1994 är många år och jag tror inte alls att det vinet är såpass lagringsbeständigt snarare gjort för att konsumeras inom ett par år.

Min gissning är att det kommer att sakna frächör och smaka lite tunnt, trött och endimisionellt.

Precis så är det! Inte dåligt, men lite "trött" kan man säga. Ekfatskaraktären verkar helt bortblåst.

Vinet känns som om det tappat en del alkohol oxo. Färgen var aningens mer åt det bruna hållet.

Men det var klart drickbart! Och jag anar dess tänkta karaktär. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

har du hört talas om google ?

sök på vinforum och sidor på svenska så ska du se att du får upp en jävla massa saker som är mer passande än att posta denna tråd på ett STUDIO forum.

här har du resultaten.

Vinforum

det är ju som att gå in på Ferraris forum och fråga vad man har för bölder runt anus typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)
det är ju som att gå in på Ferraris forum och fråga vad man har för bölder runt anus typ.

Egentligen inte...då man kan få just dom där bölderna av att sitta ner för mycket. Dessutom så blir det ju starka krafter i en F1 bil tillexempel så trycket blir ju ännu större på sätet. Så kan ju frågan vara befogad, typ: Jag har fått stora bölder runt anus, kan det ha och göra med min röda Ferrari som jag köpte i förra veckan?

Sen kan ju just vin ge tillgång till en annan form av kreativitet som man inte når när man är nykter. Inte för att det alltid blir bättre, men dock ändå ett faktum.

Jag tycker frågan är helt befogad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Flaskan borde vara okej om den har legat mörkt och legat ner... De viner som mår sämt av lagring är ju viner som skall drickas unga, men en grand reserva borde fungera att lagra Om inte blir ju vinet surt och korkskadat, men det känner du direkt när du öppnar den. Både på lukten och på smaken. Vinet mår bra av att luftas en stund så öppna falskan nu. är den sur så köp en ny. Jag förmodar att du skall bjuda eftersom det är bråttom? Eller är det bråttom av andra anledningar? I så fall Ring AA. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Flaskan borde vara okej om den har legat mörkt och legat ner... De viner som mår sämt av lagring är ju viner som skall drickas unga, men en grand reserva borde fungera att lagra

Fast det här var ju inte en Gran Reserva. Förmodar att det är en Reserva då? Är väl egentligen inget vin som blir bättre av att lagras, iaf inte i 12 år. Jag hade sett till att ha nån annan flaska som backup ifall ifall....

Link to comment
Dela på andra sajter

Flaskan borde vara okej om den har legat mörkt och legat ner... De viner som mår sämt av lagring är ju viner som skall drickas unga, men en grand reserva borde fungera att lagra

Fast det här var ju inte en Gran Reserva. Förmodar att det är en Reserva då? Är väl egentligen inget vin som blir bättre av att lagras, iaf inte i 12 år. Jag hade sett till att ha nån annan flaska som backup ifall ifall....

😉 Det är inte en grand reserva stod det ju när jag tittade. Sorry. Hmm då kanske det smakar hästpiss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flaskan borde vara okej om den har legat mörkt och legat ner... De viner som mår sämt av lagring är ju viner som skall drickas unga, men en grand reserva borde fungera att lagra

Fast det här var ju inte en Gran Reserva. Förmodar att det är en Reserva då? Är väl egentligen inget vin som blir bättre av att lagras, iaf inte i 12 år. Jag hade sett till att ha nån annan flaska som backup ifall ifall....

😄 Det är inte en grand reserva stod det ju när jag tittade. Sorry. Hmm då kanske det smakar hästpiss.

Det tror jag oxå, hästpiss och vinäger. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...