ayora (oregistrerad) Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 LÅTNAMN: Heaven ARTIST/GRUPP: S&A GENRE: pop ballade LÅTLÄNGD: 3:03 KOMPOSITÖR: Stefan & Andreas PRODUCENT:Stefan & Andreas EV. MEDVERKANDE: Erica sång INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: Mp3 STORLEK: 2,80MB STATUS: Test demo En kompis och jag skrev denna förra året. Hade nästan glömt bort den, vi blev som aldrig riktigt helt klara med den. Tänkte höra vad ni tycker? 02_S_A___Heaven.mp3
Fidden Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 Riktigt snyggt, iallafall om man som jag gillar 80-tal. Jag tycker nästan att kompet ska fortsätta när det väl kommit igång, blev ett lite omotiverat stopp där nu. Me like.
blouis Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 Skillnaden på soundet i versen och refräng är som natt och dag... 😳 Jag tycker refrängen låter coolt, men versen rätt sunkigt. Kan man inte få in lite 80-tal/synthfeeling även i versen? Stek gitarrplocket tycker jag. Men som sagt, riktigt gassig refräng. Skulle vara roligt om det blev ännu fläskigare, mer sångstämmor och kanske något nytt ackord som bryter av lite (typ Depeche Mode-stil).
dajerszz Postat 17 september 2006 Postat 17 september 2006 det är ju otroligt smörigt må jag säga. hehe men det är väl inte fel på låten sig. alltså jag hatar värkligen den här typen av ljudbild. så jävla tråkig! skulle också vilja påstå att sångmelodin är lite för öppenbar. väldigt vardagligt. jag skulle vilja höra låten i mer typ Ane Brun-stil. kanske...kanske. jag vet inte. men som det är nu så vill jag alldrig lyssna på låten igen. peace!
ayora (oregistrerad) Postat 17 september 2006 Postat 17 september 2006 Tack för svaren! Håller med om att man ska nog försöka få in lite mer 80tals stuk i versen å så klart fetare refreng men som sagt den e ju inte klar..tror dock inte att vi fortsätter med den. Vi ville att den skulle ligga lite rakt, smörig?..eftersom den skrevs till en familj vars dotter tagit självmord! 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.