Pesek Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Tjena music brothas! Jag hade tänkt att ge mig in i Apple träsket och köra Logic Express eller Pro, men som de flesta är jag ingen förmögen herre utan måste spara in slantarna för att köpa en dator. Jag funderar på att köpa en begagnad Mac och undrar vad som skulle räcka för att köra Logic på den utan större problem? 🙂 Jag producerar mest hiphop och techno så jag kommer använda mig mest av mjukvaran och dess pluggar. Vad räcker/behövs? Tackar för svar! Mvh, Pesek 😄
Fidden Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Har inget svar på din fråga, men... Har du kollat in de nya iMacarna eller macbook? dom är inte så dyra. Det är vad jag själv funderar på iallafall.
KillwithSkill Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 En G5a med dubbelpropp kommer du långt på. Se bara till att ha tillräckligt med ram så. Ett alternativ är ju begagnat: http://www.mactorget.nu/ Annars så är dom nya macarna otroligt billiga mot förut. Plus att dom nya är riktiga monster.
Pesek Postat 15 september 2006 Trådstartare Postat 15 september 2006 Har inget svar på din fråga, men...Har du kollat in de nya iMacarna eller macbook? dom är inte så dyra. Det är vad jag själv funderar på iallafall. Tja. Jo jag har sneglat på dom nya iMacarna med Core 2 duo processorerna. Dom smiskar ju stjärt som fan. Blir det ny burk köper jag en sådan, men tanken va att man kanske kunde komma billigt undan. Får se om någon har tips annars fåre bli nytt. Att ta lån till en burk suger :/
tbruce Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Vad är "komma billigt undan" för dej? Under 10 tusen? Och varför har du lagt den här tråden i avdelningen "Om sajten"? 🙂
Pesek Postat 15 september 2006 Trådstartare Postat 15 september 2006 Vad är "komma billigt undan" för dej? Under 10 tusen? Och varför har du lagt den här tråden i avdelningen "Om sajten"? 🙂 HAHAHAHA! Jo jag såg tråden senare, vettifan varför den hamnade där! Måste va fel på "sidan" 😄 Gällande summan, jo absolut under 10tusen gärna 5 om det är möjligt. Kan tänka mig att sälja min pc iofs som jag har också men dom tappar ju värde så otäckt fort idag. Det kanske inte ens e värt att göra sig av med den. Det verkar som att man får skaffa sig en ny iMac ändå 🙁 Tack ändå 🙂
tbruce Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Det ryktas att Mac mini snart ska få en liten uppdatering. Isåfall kommer förmodligen den billigast ligga på strax över 5 tusen (obs, spekulation!). Men isåfall behöver du köpa skärm etc separat ändå. Vill du ha en dator som du kan känna dej nöjd med åtminstone två-tre år så rekommenderar jag nog en iMac. Du råkar inte ha studentrabatt? Isåfall går billigast iMacen med lite extra minne för runt 9 tusen skulle jag gissa. Ett bra köp om du frågar mej...
Linus Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Jag kan inte nog rekommendera dig en av de nyaste iMac-modellerna. Bra pris. Fin prestanda.
Pesek Postat 15 september 2006 Trådstartare Postat 15 september 2006 Jag kan inte nog rekommendera dig en av de nyaste iMac-modellerna. Bra pris. Fin prestanda. Får väl försöka införskaffa en sådan då. Börja spara o sen sälja studioprylarna jag har nu 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.