Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte nyligen Hypersonic 2 för att lägga till som VST-instrument i Cubase SL3. Som jag förstod det skulle det då fungera som de VST-instrument som redan ligger i SL3.

Detta lyckas jag dock inte med; istället får jag köra med re-wire, något som jag inte känner mig riktigt hemma på...

Har jag gjort fel vid instasllationen eller kan jag ändra någon inställning i SL3 eller Hypersonic 2?

Sen en dum fråga: Kan jag omvandla midi-spår med VST-instrument (eller Hypersonic via re-wire) till audio-spår och i så fall hur? Antar att jag borde veta detta men...

Tack på förhand

Olalj

Annons
Postat

Vilken mapp installerade du till? Har du kollat om det ligger en Hypersonic.dll i C:\Program\Steinberg\Vstplugins?

Postat

Linus,

Tack för svaret. Tyvärr vet jag inte vilken mapp Hypersonic ligger i. Jag valde inte mapp utan accepterade den mapp som föreslogs vid installationen. troligtvis var det väl fel mapp. Kan jag bara flytta eller måste jag installera om och hur gör jag då med Steinbergnyckel och aktiveringskod?

Olalj

Postat

Aktiveringskoden installeras bara en gång i nyckeln, så du kan laborera så mycket du vill med ominstallation eller flytt om det behövs. 😕

Normalt installeras de flesta pluggar under c:/program/steinberg/vstplugins/ - och det är den katalogen som är förinställd att Cubase ska leta i, så det borde fungera.

Det är kanske något du har missat under installationen - om den frågar om du ska installera Rewire- eller VSTi-versionen och man ska markera det i en ruta eller något? Jag kommer inte ihåg riktigt hur det ser ut i just Hypersonic, men ibland kan det finnas något sådant...

Postat

Tack igen

verkar som att jag riskfritt kan ominstallera och se till så att det hamnar i rätt mapp. Skall jag plocka ut nyckeln under ominstallationen?

Någon som har svar på min andra fråga?

Olalj

Postat

Hej igen

Har nu kollat och Hypersonic.dll finns i mappen C:\Program\Steinberg\Vstplugins

Innebär detta att jag inte skall installera om utan göra nåt annat?

Olalj

Postat

Hej

problemet löst. det fanns två mappar som hette VSTplugins. Jag omistallerade till VSTplugin/synths och nu funkar det som det ska.

Olalj

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.