spaceman Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 (redigerat) Nu har jag lagt gitarrer mikrofoner och sångångest åt sidan. Istället har jag börjat pilla med synthar för det är så roligt helt enkelt. Låten är inte klar än men kom gärna med synpunkter... LÅTNAMN: Livet i Rymden ARTIST: Spaceman GENRE: Electro LÅTLÄNGD: 03:58 KOMPOSITÖR: Spaceman PRODUCENT: Spaceman INSPELNINGSÅR: september 2006 FORMAT: mp3/192 kbit/s STORLEK: 5.6 mb STATUS: Skiss/utkast PS: Det är livat i rymden också. Livet_i_Rymden.mp3 Redigerat 17 september 2006 av spaceman
Tokai Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Livet i rymdet eller Livat i rymden, jaså? Får ingen känsla av nåt. Kunde lika gärna handla om livet nån annanstans, t.ex här på jorden. Ingen robot-röst, inga aliens, shit! Men som vanlig syntpop är det väl rätt ok det lilla jag hörde innan jag tryckte på stop. Sorry, inte min bag, men syntnissar älskar det nog, eller?
saibot Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 SynthSpaceman - jo jag tackar! Det här funkar rätt bra, men blir lite tjatigt i 4 minuter. Dessutom tycker jag att du kunde fräscha upp t ex trummorna. Känns rätt 80-tal tycker jag. Men det är en catchy slinga och snygga pads! Det finns en bra stomme att jobba med!!! //saibot
spaceman Postat 15 september 2006 Trådstartare Postat 15 september 2006 Tjena Tokai & Saibot, Har suttit idag och gjort om en hel del med bla trummorna, och en hel del andra ändringar. Kommer också att byta namn på låten till ett engelskt efter ett tema-förslag jag fått. Livet i rymden var mest bara ett arbetsnamn på skissen. Ska slutföra mixen imorgon och lägga den på hemsajten. Den blir klart bättre...
Tokai Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 (redigerat) Ibland undrar jag varför man lägger ut saker som inte är klara Men jag tror det beror på att man vill ha ett stöd i sitt skapande Det betyder inte så mycket om det är dåligt eller bra Det viktigtaste är att någon svarar Redigerat 15 september 2006 av Tokai
blouis Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 Häftiga ljud, men det känns som det saknas en vettigt idé att bygga låten på. Låter lite som demo-knappen på en synth.
Fidden Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 Jag gillar't. Perfekt "ha i bakgrunden"-musik. Man blir produktiv, engagerad och effektiv. Som en robot, om dom nu hade kunnat bli engagerade.
dajerszz Postat 17 september 2006 Postat 17 september 2006 skriver medans jag lyssnar: giller beaten, skulle gärna kunna framhäva dom lite mer. men INTE synthen. uscha fy. ta ett annat ljud för bövelen. jao...anledningen till att jag inte skriver något mer är för att det händer så mycket mer i låten. missförstå mig inte. jag är väldigt mycket för minimalistiskt musik. men det borde hända något mer ändå...vill jag erinra mig. peace!
spaceman Postat 17 september 2006 Trådstartare Postat 17 september 2006 Här kommer en uppdaterad "Livet i rymden" som numera bytt namn till Catch the train (if you can). Försökt att lägga på sång men jag är en nolla på att sjunga. Det som är ändrat är bla trummor och resten får ni höra själva. Låtlänk: Your browser does not support the HTML5 audio tag LÅTNAMN: Catch the train (if you can) ARTIST: Spaceman GENRE: Electro LÅTLÄNGD: 03:58 KOMPOSITÖR: Spaceman PRODUCENT: Spaceman INSPELNINGSÅR: september 2006 FORMAT: mp3/256 kbit/s STORLEK: 7,4 mb
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.