Jump to content
Annons

Kombinerat audiointerface/keyboard? USB el. FW?

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Eftersom jag har planer på att köpa både externt ljudkort och klaviatur/midikontroller, så blev jag lite nyfiken när jag upptäckte att det fanns produkter som kombinerade detta. T ex M-Audios Ozonic och CMEs UF-serie (http://www.cme-pro.com/products-list/product-uf.html). Betyder det att man får två skitsaker i en förpackning, eller går audiodelen att använda seriöst?

Tycker framförallt UFona 😏 verkar spännande, de är snygga (till skillnad från Ozonic, uäk), med audio-expansionen har de ungefär det jag vill ha, till lagomt pris.

Hm, tankar?

Redigerat av tbruce
Annons
Postat (redigerat)

Jag har ingen aning om hur bra dessa fungerar i realiteten men jag ser ingen anledning till varför dessa ljudkort skulle vara sämre än några andra. Vad tror du själv? 😉

Redigerat av Pluffo
Postat

Vad jag tror själv? Tja, jag tror att det är väldigt billigt med både klaviatur, rattar, reglar, samt ett par in- och utgångar för ca 3 500 som det kostar på Thomann. Och därför blir jag misstänksam mot hur det står till med ljudkvalitet etc. 😉

Postat

Intressant... men verkar inte riktigt vara gjord för mej.

Jag insåg nu att CME UF-serien inte hade fantommatning så den kan jag glömma. Isåfall finns det istället M-Audios Ozone och Ozonic, samt Novation X-Station att kika på. X-Station verkar riktigt fin. Synd bara att man inte kan ha stereo line-in och mick samtidigt... menmen.

Postat

Har du några nummer av Studio liggandes? Jag vet att denna typ av produkter har blivit recenserade då och då. Sök annars på nätet efter omdömen och recensioner.

• 3 veckor senare...
Postat

4sound i stockholm säljer demo-ex av ozonic för 2900, tyckte det verkade perfekt: firewire, flera in med preamps, 6 ut (eller 4 kommer inte ihåg), klaviatur och massa vridknappar. jag hade helt enkelt bestämmt mej och skulle bara ringa och kolla att dom fanns kvar då killen jag pratar med säger att han inte vill sälja för att det varit så mycket strul med f.w.-portarna. jag blev besviken!

läste lite på internet och det var en massa mac-användare som klagade över detta, vet dock inte om firewire problemet bara drabbat mac-snubbar? nån som vet?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.