Jump to content
Annons

Gitarr skalor

funky monk

Recommended Posts

Hej hej!

Jag snubblade på det här programmet Guitar Scales Method för ett halvår sedan och blev helt såld. Nu 6 månader senare behärskar jag skalor på en helt annan nivå.

Programmet kan verkligen rekomenderas om du vill förbättra din förståelse för skalor och improvisationer. Snubben som har skrivit programmet lämnar t.o.m. full pengarna tillbaka garanti om du inte är nöjd.

Är det ngn annan som har provat det?

Dela på andra sajter

Annons
You only really learn when you play, not when you watch others, listen, read, or think about it.

Håller jag inte alls med om och kan inte låta bli att undra - vad gör programmet som är så bra som man inte kan hitta på Internet där det finns 100-tals siter med gratislektioner och skalor i alla tänkbara sorter?

Dela på andra sajter

You only really learn when you play, not when you watch others, listen, read, or think about it.

Håller jag inte alls med om och kan inte låta bli att undra - vad gör programmet som är så bra som man inte kan hitta på Internet där det finns 100-tals siter med gratislektioner och skalor i alla tänkbara sorter?

Det som gör programmet bra, tycker jag, är att man får bra verktyg att arbeta med. Har besökt många gratissajer men det är stor skillnad på att läsa tablaturskala och att ha ett interaktivt program som bryter ner tekniken så att det verkligen sitter i ryggmärgen.

Innan hade jag tex läst till mig pentatoniska skalans 1:a och 2:a position och tillämpade det febrilt på allt. Nu kan jag utan att tänka efter ta vilken maj/moll/penta/blues skala som helst varsomhelst på halsen utan att tveka och med full kontroll.

(borde få betalt för att säga detta...)

Vad trialen angår så får man tyvärr inte mer än att läsa om övningarna. Du får aldrig testa dem.

Om du verkligen vill satsa 50$ på att förbättra ditt spel markant så är det klart värt det tycker jag. Dessutom kan du ju som sagt få pengarna tillbaka men ärligt talat tror jag att du kommer att skämmas efter allt du lär dig.

Dela på andra sajter

Jag håller med allt finns på internet

Här finns allt du behöver

Dela på andra sajter

• 2 år senare...
Hej hej!

Jag snubblade på det här programmet Guitar Scales Method för ett halvår sedan och blev helt såld. Nu 6 månader senare behärskar jag skalor på en helt annan nivå.

Programmet kan verkligen rekomenderas om du vill förbättra din förståelse för skalor och improvisationer. Snubben som har skrivit programmet lämnar t.o.m. full pengarna tillbaka garanti om du inte är nöjd.

Är det ngn annan som har provat det?

Jag har precis skaffat mig det. Men jag trodde programmet skulle gå igenom skalor ? Den bara spelar musik och så ska man improvisera till det. Gitarrhalsen visar alltså bara tonerna som ingår i ackordet satt säga? Som man "kan" spela samtdigt. Verkar som man måste kunna skalorna innan?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.