Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tja alla! jag undrar hur jag ska göra när jag ska recca i cubase med en mick? jag har ett EMU-0404 ljudkort... 😆 Jag är nästan nybörjar i Cubase, 😆

Tacksam för svar!

Peace out!

Annons
Postat

Beror på hur du anslutit micken.

Men om du vet hur man kopplar in en mick. Så välj den input i cubase där micken går till i audiospåret som du förhoppningsvis har skapat. Markera spåret och tryck på rec.

Svårt att förstå problemet när du beskriver så lite.

Postat

hehe.. det funkade att recca när jag bara tryckte på recc knappen! 😆 nåväl, en polare gjorde några fräckta dist effekter som jag tänkte testa, så han skickade ett project! och om jag addar en sampel på effekterna funkar den! men om jag reccar min egna röst då funkar icke effekterna 😆 kanske lite dålig förklaring? men säg till om ni vet hur jag ska gå till väga! 😄 om ni vill ha en bättre beskrivning, säg till 😄

peace

Postat
hehe.. det funkade att recca när jag bara tryckte på recc knappen! 😆 nåväl, en polare gjorde några fräckta dist effekter som jag tänkte testa, så han skickade ett project! och om jag addar en sampel på effekterna funkar den! men om jag reccar min egna röst då funkar icke effekterna 😆 kanske lite dålig förklaring? men säg till om ni vet hur jag ska gå till väga! 😄 om ni vill ha en bättre beskrivning, säg till 😄

peace

Ja du får förklara dig. När du frågar saker på ett forum som detta är det alltid bättre att överbeskriva än att beskriva för lite.

Postat

tackar, men fixade det 😱 nu är frågan bara, hur jag får bort ett riiiktigt störande ljud i bakrunden :S låter typ som ett tinnitus ljus :S vet någoin vad jag pratar om? eller ska jag laddaupp det som jag har gjort? 😉

Peace

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.