Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har kollat runt på nätet efter sådana där små trummickar med klämma och typ gåsnacke.

Hittat massor av dem allt från väldigt billiga och till dyrare modeller. Är det stor skillnad? Någon som testat några olika.

Billigaste jag hittat är Thomans egna Tbone model som koster 385sek men dom flesta andra ligger runt 1000:- +-200

Många mickar görs ju ändå i samma fabrik men hur ska man välja?

Jag har tyvärr ingen möjlighet att testa utan får köpa grisen i säcken.

Kanske har någon här haft samma tankar.

Annons
Postat (redigerat)

Jag köpte JJLabs nya DK7SR, dom röda som är uppdateringen på deras förra paket. Jag är grymt nöjd och fick till ett bra ljud bara genom att slänga på dem och eq:a som det borde vara. Det är klart att det finns bättre alternativ, men dom är jävligt prisvärda! Tipset är att du köper in det paketet och sen kombinerar med andra mickar där du tycker det behövs. T. ex en undermickning på virveln eller att micka kicken på "slagsidan".

Redigerat av Hellhoff
Postat
Jag köpte JJLabs nya DK7SR, dom röda som är uppdateringen på deras förra paket. Jag är grymt nöjd och fick till ett bra ljud bara genom att slänga på dem och eq:a som det borde vara. Det är klart att det finns bättre alternativ, men dom är jävligt prisvärda! Tipset är att du köper in det paketet och sen kombinerar med andra mickar där du tycker det behövs. T. ex en undermickning på virveln eller att micka kicken på "slagsidan".

Tack för ditt svar!

Man jag menade sådandär småmyggor med klämma typ som på bilden.

JJlabs_CloseupCB410sm.jpg

Postat
Ah, varför inte köpa en för 385 spänn och höra hur den låter och sen avgöra om du vill ha flera eller satsa på något dyrare?

För att man ändå inte vet hur pass mycket bättre det blir med en dyrare.

Blir dyrt att köpa en massa och testa sig fram. Köper jag den billigaste kommer jag med all säkerhet skylla ljudet på micken istället för placering mm

Postat

Finns det en anledning till att du måste har myggor med gooseneck? Annars kan jag också rekomendera jjlabs röda set, väldigt prisvärt. e604 funkar ju alltid=)

Postat
Finns det en anledning till att du måste har myggor med gooseneck? Annars kan jag också rekomendera jjlabs röda set, väldigt prisvärt. e604 funkar ju alltid=)

Anlednigen är att jag vill ha små mickar! Jag har förstått att folk gillar jamtrummickarna. Domär ju otroligt billiga. Jag har hört en inspelning med dem och den lät ju bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.