Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har pillatihop en liten inköpslista som passar min budget.

Vad jag skall ha är:

1st lurar

1par monitorer (passiva)

1st ampfilter

1st midikontroller

1st stativ

.............

Vad jag kikat på är följande:

förstärkare: http://www.playback-europe.com/alesis-ra150_2x75w-3769.html 1700:-

Monitorer: http://www.playback-europe.com/produits.ph...rtner=kelkoo_SE 890:-

Hörlurar: http://www.playback-europe.com/sony_pro-mdr7506-123.html 1490:-

Kontroller: Behringer B-Control BCF2000 2395:- på Jam

Stativ: Runt 250:- på Jam

...........

Någon som kan säga något om dessa prylar? Kan säga att jag inte har så stor koll på dessa prylar så det fins säkert bättre saker för samma pris.

Annons
Postat

Som alternativ kan du gärna titta på Ultrasone hörlurar.

Micstativ tycker jag inte att du ska ta något som ligger under 500:- ungefär, eftersom du med mycket stor sannolikhet kommer att bli besviken på det annars...

Postat

Mitt tips är att köpa K&M mickstativ, vi har bara sådana på PAfirman jag praktiserar på..

Postat
Micstativ tycker jag inte att du ska ta något som ligger under 500:- ungefär, eftersom du med mycket stor sannolikhet kommer att bli besviken på det annars...

Minst 500 för ett micstativ?!

Är dom gjorda av guld?

Tror minsann jag ska köpa aktier i stativbranchen.

Postat

Billiga stativ kan man i princip inte rikta om speciellt mycket, inte om man fäster tunga mickar i dem. De sjunker ihop mest hela tiden, skruvarna håller dåligt och stativen blir snea och vinna trots att man inte handskas så himla mkt med dem. Ska det bara stå i ett hörn, ja då är det ju onödigt att köpa skitdyrt, men ska man flytta runt är det bättre att köpa ett som håller i 10 år från början, istället för att köpa ett som håller i 3 och köpa nytt hela tiden.

Postat

Minst 500 för ett micstativ?!

Är dom gjorda av guld?

Tror minsann jag ska köpa aktier i stativbranchen.

Gjorda i guld? Nej knappast 😉 - men de är välkonstruerade och hållbara, till skillnad från de billiga modellerna. Runt 500:- tycker jag att man hittar en lagom avvägning mellan pris och kvalitet. Köper man dyrare, så är de förstås ännu bättre, men inte så mycket bättre, att jag själv tycker det är lönt - och köper man billigare, så håller de helt enkelt inte särskilt bra, utan man blir besviken på dem...

K&M är bra - liksom de dyrare modellerna från QuikLok.

Postat

OBSERVERA ATT BEHRINGER MONITORN i din länk är per 89 euro per st.

alltså du får bara en högtalare för 89 euro. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.