Jump to content
Annons

klick o glitchar i Battery

Recommended Posts

Patrick L (oregistrerad)
Postat

Hallå!

Ibland när jag använder Battery händer det att det klickar o glitchar som att den hugger av samplingarna. Har någon upplevt det här också?

Jag kör Cubase SX2 på en PC med Delta 1010 kort.

Annons
Patrick L (oregistrerad)
Postat

Hej igen ... kom på lösningen själv.

Jag bussar gärna olika ljud från Battery till olika kanaler. Om jag använder fler kaggar så ser jag till att bussa dom till varsin kanal och kolla att dom inte fasar ur varandra förståss. Det märkliga är att det var bara vissa ljud som lite oregelbundet klickade till. Det var småljuden som skulle imitera lätta slag på kaggen. Dom hade jag bussat till samma kanal som den vanliga kaggen. När småljuden fick en egen kanal fungerade allting utan problem. Det verkade som att Battery inte var så bra på att mixa ihop basljud på samma kanal????!!Jättekonstigt...antar att det bara är min dator det är fel på.

Jaja nu vet ni vad ni ska göra om ni märker av samma problem.

Postat

Testa att bocka för "old host behaviour" för battery i sx,ja under plugin-info. Tyvärr grejar den inte riktigt vst 2.3 så man får köra gamla tills de kommer med rättning. Lycka till.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.