Jump to content
Annons

James Branch - Time

Recommended Posts

Qwacker (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Har fortfarande bara guran till användning, så ursäkta improvisationen.

* LÅTNAMN: Time

* ARTIST/GRUPP: James Branch (Jens Lundqvist) (ja, det är fortfarande på skojj 😎

* GENRE: Singer/songwriter

* LÅTLÄNGD: 2,40

* KOMPOSITÖR: Jens Lundqvist

* PRODUCENT: Jens Lundqvist

* EV. MEDVERKANDE: Gitarren!

* INSPELNINGSÅR: 06

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6.2 m

* STATUS: skiss

* LÅTLÄNK:)

Vad tyckte ni? 🙂

Redigerat av Qwacker
Annons
Postat

Hej Jens.

Du har ju inte fått så mycket feedback så här får du min.

Bra melodi,lite otydlig sång..Tror att det beror på att det är lite för högt tempo,prova att sänka ordentligt - då tror jag att texten upplevs på ett annat sätt.

I en sådan här låt med berättande lyrik och så pass avskalad instrumentering,borde sången gå fram.Jag har svårt att höra vad du sjunger ibland.Tror som sagt att du löser det med en tempo sänkning.

Låten då: Jo den berörde mig,ser fram emot en ny tagning..

MVH

Harmonica mike

Postat

Korta och koncisa kommentarer följer.

Bästa jag hört från dig.

Bra gitarrspel.

Sänk inte tempot utan sjung om och tänk dig för när du sjunger för att göra sången mer tydlig.

Se över texten och dess engelska, framför allt grammatiken.

Snygg lyrik på sina ställen!

Överväg att plocka bort duettkänslan i sticket, alternativt gör om det till en duett (låna in en tjej med änglaröst som sjunger bakgrundsstämman exempelvis.)

Bra jobbat!

Postat

Bra upplägg, inte dåligt.

Som sagt tempot är ett men jag upptäckte också en hummande gitarr, har du mickat gitarren rakt framifrån hålet?

Av nybörjarnyfikenhet så måste jag bara fråga att vad för typ av mic och ljudkort använde du vid inspelningen?

Qwacker (oregistrerad)
Postat

Hej, och tack för kritiken.

@Makkara: Ljudkortet är ett Presonus Inspire 1394, micken är en MXL 990.

Jag är mycket nöjd med sakerna.

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Fan det här är ju inte singer songwriter det här ju pop och med ganska bra potential oxå så kör på för sjutton på med orkestern så blir det helgjutet. Klart du får fila lite här och där oxå men det verkar ju inte behöva vara nåt stort problem för dig det fixar du lätt. Lycka till

Göran

Postat

Gillar det. Härligt driv i låten. Nästan lite dylan ibland (menar inte rösten).

Ljudet är inte helt strålande. Det låter lite avlägset utan att man upplever rummet. Lite väl dova gitarrer.

Blir inte så lycket partiet med flera röster. Kan dock inte säga vad som felas mer än att det låter rörigt.

Skulle vilja ha med en kontrabas, tamburin på refrängen?, kanske ett litet mellanspel på pennywhistle. Bara tankar.

Postat

hmm, som redan sagt så tycker jag också att tempot är helt fel om det ska vara en sing & songwriter-låt. men om du skulle göra om den med trummor och bas och kanske en elgitarr så funkar tempot som det är.

om du skulle sänka tempot och ta det mer lungt på sången och kanske lika surt som det blir ibland så skulle det mycket bättre, enligt mig. som det är nu så levererar sången ingenting, det blir meningslöst.

vet inte riktigt vad jag tycker om låten i sig. men jag skulle absolut vilja höra den i ett lungnare tempo och lite mer genomarbetad sång.

peace!

Postat

Får lite greenday vibbar, nån slags pojkaktig pop/punk. Gillar ljudet på gitarrerna, dock lite avlägsna, lite mer närhet är önskvärt,

Sången tilltalar mig inte så mycket, du slarvar med uttal (visst det kan ha sin charm) men detta känns för mycket jag-är-15år-och-har-precis-lärt-min-sjunga-på-engelska aktigt. Men du har känslan och kan säkert få till en bättre tagning. Rösten i sig är det inget fel på, passar utmärkt till denna typen av musik.

Låten flyter på ganska fint fram till stämmorna, som enligt mig inte alls passar in. Känns för osammanhängande. Förstår att du vill ha nån slags shout-and-recall-känsla, men det funkar inte riktigt. Jag hade nog hellre sett att du la en över- alt. under-stämma parallellt med sången. Detta hade lyft låten till en högre nivå...

Men bra jobbat hur som helst, och keep up the good work

/Yllet

Postat

Det här gillar jag. Gillar ljudet. Gillar stäm/körsången mot slutet. Gillar fingerplock på stålsträngad. Gillar ackorden. Men mest av allt gillar jag nog ljudet på gitarren trots allt. Håller med om att detta skulle funka lika bra - om inte bättre - med en popensamble i ryggen.

• 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.