Jump to content
Annons

edirol orchestra

Recommended Posts

jensak (oregistrerad)
Postat

hej jag har edirol orchestra men vet ej riktigt hur jag skall bära mej åt för att få hela orkesten att spela samtidigt som det är nu så spelar bara ett instrument och de är det instrument som ex kanal ett i midi kanalen så spelar 1a instrumentet och kanal2 så lirar instrument 2 ediroll det är nått jag missat ska man ha nått tillägsprogram eller?

Annons
Postat (redigerat)

hmm, tyckte det var lite svårt att förstå vad problemet är. om man spelar på midikanal2 och kanal 2 spelas upp i edirol så är det väl som det ska?

Du får ju ställa in på midispåret vilken kanal du vill ska spelas upp från edirol.

eller jag förstår inte...

Redigerat av ashuck
jensak (oregistrerad)
Postat

ska inte samtliga instrument i edirol spela upp samtidigt då?

de är de jag undrar om jag har gort nåtfel eller?

Postat

Om du t.ex. vill att 5 instrument ska spela samtidigt i orchestral, så skickar du 5 olika midi-kanaler dit. Kanske fiolspåret på kanal 1, cello på kanal 2 osv. Eller svarar jag helt idiotiskt nu 😕

Postat
Om du t.ex. vill att 5 instrument ska spela samtidigt i orchestral, så skickar du 5 olika midi-kanaler dit. Kanske fiolspåret på kanal 1, cello på kanal 2 osv. Eller svarar jag helt idiotiskt nu 😕

Nej jag tror du svara precis rätt. Du måset alltså välja vilken kanal i synthen som midin ska hänvisas till.

jensak (oregistrerad)
Postat

Nej jag tror du svara precis rätt. Du måset alltså välja vilken kanal i synthen som midin ska hänvisas till.

jag höger klickar på det instrument och väljer kanal men det fungerar inte

så det e något annat fel i manualen står nått om att jag måset använda vst 2.0

jag kan sända över manualen om någon vill läsa

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.