pulsen (oregistrerad) Postat 16 september 2006 Dela Postat 16 september 2006 STATUS: Färdig (Kan komma att göra vissa ändringar efter kommentarer) Detta är ingen remix utan en låt jag har gjort runt en melodi av DeeJay A,, Denna låt är 100% Laglig, (Har skriftligt av DeeJay A att jag får använda melodin om hans namn finns med på Titeln) hur kan låten vara 100% laglig när du stulit programmet du jobbar med? kan komma att göra vissa ändringar efter kommentarer? en ändring du skulle kunna göra är att slänga låten + allt du tankat från dc, skaffa ett jobb o köpa FL studio och och ... öh.. släng dig i brunnen 😲😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 16 september 2006 Dela Postat 16 september 2006 (redigerat) Okey nu skall gubben i lådan sägasitt: Lyssnar en andragång o skriver medans jag lyssnar: Okey, snyggt piano oops, vad var det för mesigt som komsådär helt plötsligt utan buildup (kicken alltså) Hum.. KOnstigt, jag hör att det möllrar i bakrunden, kan det vara basen? Hum, visst var det basen, men "hallå" gud vad lågt den ligger. Nu har det gått 1minut o det börjar bli rätt mysigt, lite väl luftigt kanske men inte dåligt 1:37 Upptarppniong, leaden låter rätt så mysig måste jag säga, vart skall detta leda 2:05 wiee here wew go. Upp upp uppåt 2:30 dax för nästa build Hum lite tråkigt hum, jätte tråkigt besviken 3:15 Pang, vad vackert det blidde Men vad hände efter 3:40 ? Jaha detta är väl det berömda utrot?! ............. Okey sammanfatting: Själva idèn håller, melodin likaså. Nu gäller det bara att snyggatill ljuden, kanske seöver arret i slutet när låten börjar på sin andra vända som man förväntar sprutapå rätt bra med olika leads och ljud. Som det är nu låter det rätt tunt, men det ordnar du lätt skall du se, jobbavidare med låten ettpar dagartill sedan postar du en uppdate i denna tråd! <EDIT> Det låter lite som att du surfat på nätet o hittat en MIDIfil som du senare andvänt till melodin.. jag kan ha fel men det låter faktist som det</EDIT> Redigerat 16 september 2006 av Lådan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ayora (oregistrerad) Postat 16 september 2006 Dela Postat 16 september 2006 Det finns vare sig nån struktur i melodin eller hela låten! Sen är den som alla andra säger alldeles för tunn i ljudbilden!Lägg till mer percussions och hihats tex!Se över ljudnivåerna på respektive ljud... Försök bygg up låten så här! ev dj vänligt intro - en vers med ev mindre breaks för att fylla på med nya ljud - ett större break där du presenterar huvud melodin, som du sedan bygger upp successivt med ljuden du redan presenterat. Vänta gärna med några element tills nästa steg som är: antingen en liten "brygga" som gör att du förstärker effekten till refrengen eller så går du direkt på refrengen. Där presenterar du alla element du har i låten. Sen bygger du vidare eventuellt med ett till mindre break och sen refrengen en gång till eller så ett outro! Bara ett litet tipps hur du kan bygga en låt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.