Jump to content
Annons

DeeJay A - We are Back (DJ Jockeh Version)

jockish

Recommended Posts

LÅTNAMN: We are Back

ARTIST/GRUPP: DJ Jockeh

GENRE: Trance/Techno

LÅTLÄNGD: 4:01

KOMPOSITÖR: DeeJay A

PRODUCENT: DJ Jockeh

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 4,59 Mb

STATUS: Färdig (Kan komma att göra vissa ändringar efter kommentarer)

Detta är ingen remix utan en låt jag har gjort runt en melodi av DeeJay A,, Denna låt är 100% Laglig, (Har skriftligt av DeeJay A att jag får använda melodin om hans namn finns med på Titeln)

Alla kommentarer att få Tack! 😆😆,, // DJ Jockeh

DeeJay_A___We_are_Back__DJ_Jockeh_Version_.mp3

Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

Är det meningen att melodin ska ligga i baktakt?

För övrigt låter det, precis som den förra låten du postade, rätt tunt. Du behöver feta på med fler instrument och mer drums/perc.

Dela på andra sajter

Meeeeeer genomtänkt plz! 😱

Det finns ingen trygghet i arrangemanget! Arret låter slumpartat och ostrukturerat. 🙂

Spela den här ute, och alla på dansgolvet skulle tappa bort sig i varje kullkastning du gör. Du verkar gilla breaks också, eftersom det kommer var 40:e sekund.

Produktion/sound är tunnt, och melodin går in genom ena örat och ut genom det andra.

Dela på andra sajter

???,,

Tat lungt med att spamma inlägg om att fler ska skriva här var 10:onde minut 😄 .

Ska kommentera låten:

Som linus sa är den väldigt tunn, basen är alldeles för mjuk har den inte väldigt lite attack? Vart är alla hihats och sköna trumm fills/loopar? Clapet och kicken låter som orginal från Fl-studio. Inte bra då alltså, Har svårt att följa med i låten eftersom du lägger in ett break var 40:nde sek precis som linus sa. Lite Delay och reverb skulle heller inte skada. Det här har du inte lyckats med men som jag brukar säga måste man börja nån stans. Jobba på du kommer att arbeta dig uppåt!

Dela på andra sajter

Varför kontaktar inte du mig? MSN: jockeeeh@snyggast.se

En fråga bara,, Kan nån skriva ett par Tutorialer för FL Studio?

Dom jag har sett är Basshunter gör en melodi (Vilket fick mig att börja med musik för ett par månader en)

Nån 50 Cent grejj..

Men kan nån spamma mig med Tutorilaer för FL Studio?

Dela på andra sajter

För att då kan andra nybörjare komma in i forumet och lära sig av samma frågor som du ställer, och så slipper vi skriva samma sak om och om igen. Det är det som är styrkan med ett forum och inte bara nån chatkanal.

Om du skulle få 500 pers på MSN som frågar om hur man gör Boten Anna-pastischer i FL, så skulle du också tröttna när du hjälpt den första.

Om vi skulle ge privata lektioner/programsupport via MSN får du nog hosta upp cash tyvärr 🙂

Redigerat av Linus
Dela på andra sajter

Jocke, varför vill du ha en Porsche när du inte klarar av att köra epa-traktor, cykla trehjuling eller åka skateboard?

Du kan knappt göra ett trumkomp i FL, så vad ska du med Cubase SX 3 till?

Redigerat av Linus
Dela på andra sajter

Varför byta till Cubase överhuvudtaget om man inte är proffs?

😱 , Vadå? Menar du att Cubase är ett program för proffs & att man måste ha Cubase för att va proffs? Man kan väll göra det mesta i Fl som i Cubase?

Dela på andra sajter

Cleff (oregistrerad)

Jag menar att så länge man inte är proffs och använder FL finns ingen direkt anledning att byta till Cubase. Påstod inte att inga proffs använder FL.

Dela på andra sajter

Därför säger jag Vote for Piratpartiet  😄,,  Så kan alla ladda ner Cubase SX3 Gratis..  // Har alla hört insider infon om Basshunter??

LOL

Jag antar att du har laddat hem FL också då?

Jag får inget grepp om denna låten. Originalet är säkert bra, men detta suger tyvärr . . .

Men vi började vel alla på noll.

1 tips är att ha någon form av takt i låten, nått arr. Detta låter som samples från dance eejay som nån unge har slängt ihop i samband med ett prosjekt i skolan.

Dina "claps" hänger efter. Låter crap.

1 annat tips är att trycka F9 när du är inne i FL. Då får man up mixern. Kan tänka mig att du aldrig varit där o pillat? Då kan man få alt att låta myyyycke bättre.

Nog med tips för idag. . . Nu blev jag trött bara för det. . . NATTI!

Redigerat av Kenta K
Dela på andra sajter

Därför säger jag Vote for Piratpartiet 😄,, Så kan alla ladda ner Cubase SX3 Gratis.. // Har alla hört insider infon om Basshunter??

Oj, det där var ett riktigt smart drag.. Tror du att du kommer få mer hjälp nu?

Dela på andra sajter

Därför säger jag Vote for Piratpartiet 😄,, Så kan alla ladda ner Cubase SX3 Gratis.. // Har alla hört insider infon om Basshunter??

Synd bara att alla då inte kommer tt kunna ladda ner senare versioner av Cubase (eftersom de aldrig kommer att tillverkas)

Dela på andra sajter

Angående låten så håller jag med om ovanstående kommentarer. Du måste försöka få till lite mer flyt annars ommer ingen att kunna dansa till det här. Låter lite som att du vill göra det krångligare än vad du klarar av!? Jag tycker att du ska börja med att öva på att lägga in fler instrument så att det blir fylligare och sedan måste du jobba mer på trumorna. Att göra en danslåt nästan helt utan hi-hat funkar inte.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.