Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: what u want today

ARTIST/GRUPP:cnaster

GENRE:house

LÅTLÄNGD:?

KOMPOSITÖR:Reje

PRODUCENT:Reje

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 4megabyte

STATUS: skiss, halv förmiddags jobb:)

första housetestet.. ge kritik!

house_what_u_want_today2.mp3

Redigerat av chlas
Annons
Postat

Okey. Hum. Ripsigt ljud låter inte så vackert.

Sen tempot. Hum, kanske borde ligga runt 135 bpm så man kan röra sig till det.

sen undrar jag om du värkligen har kirrat den den där vocalsamplingen själv?!

Postat

du har rätt, rätt och... rätt!

hittade samplingen på datorn i studion, gillade soundet.. lat som man är behöll jag tempot, 110bpm och byggde låten runt den

Postat

135 bpm är väl lite att ta i, men åtminstone 120+ bör det vara... Blir lätt lite för slött för sån här musik annars. Finns en del saker att kommentera, men en sak som jag finner mycket störande är det här ljudet som "slår tillbaka" precis efter virveltrumman. Det ligger inte i takt och motverkar liksom groovet. I all musik, men framförallt dansmusik, är det viktigt att alla instrument jobbar åt samma håll och bidrar till svänget... Hur som helst tycker jag det finns en del potential i den här låten, så fortsätt jobba så kan det nog bli bra! Inte så tokigt för att vara första houselåten 😄

Postat

jo... är väl dubbelslaget på kicken som du menar, ska nog inte ligga där varje takt.. tack för kritiken!

Postat

låter riktigt gött faktiskt..

låter lite seeeeeeeg dock...

sätt ett tempo mellan 120-128 det brukar funka för house!

men annars var det riktigt skönt!

Postat
jo... är väl dubbelslaget på kicken som du menar, ska nog inte ligga där varje takt.. tack för kritiken!

Nej, inte dubbelslaget på kicken. Vid 0:22 kommer en ny virveltrumma in, och efter varje virvelslag kommer ett ljud som liknar det men som är lite raspigare och svischar lite, om du förstår vad jag menar. Det svischande ljudet ligger nästan i baktakt, men det kommer lite för snabbt och motverkar svänget...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.