chlas Postat 13 september 2006 Postat 13 september 2006 (redigerat) LÅTNAMN: what u want today ARTIST/GRUPP:cnaster GENRE:house LÅTLÄNGD:? KOMPOSITÖR:Reje PRODUCENT:Reje EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: ca 4megabyte STATUS: skiss, halv förmiddags jobb:) första housetestet.. ge kritik! house_what_u_want_today2.mp3 Redigerat 13 september 2006 av chlas
ThomasJ Postat 13 september 2006 Postat 13 september 2006 Okey. Hum. Ripsigt ljud låter inte så vackert. Sen tempot. Hum, kanske borde ligga runt 135 bpm så man kan röra sig till det. sen undrar jag om du värkligen har kirrat den den där vocalsamplingen själv?!
chlas Postat 13 september 2006 Trådstartare Postat 13 september 2006 du har rätt, rätt och... rätt! hittade samplingen på datorn i studion, gillade soundet.. lat som man är behöll jag tempot, 110bpm och byggde låten runt den
ThomasJ Postat 13 september 2006 Postat 13 september 2006 😄 men låten skulle nog kunna bli rätt skön med litte pyssel o trixel.🙂
jarlo Postat 13 september 2006 Postat 13 september 2006 135 bpm är väl lite att ta i, men åtminstone 120+ bör det vara... Blir lätt lite för slött för sån här musik annars. Finns en del saker att kommentera, men en sak som jag finner mycket störande är det här ljudet som "slår tillbaka" precis efter virveltrumman. Det ligger inte i takt och motverkar liksom groovet. I all musik, men framförallt dansmusik, är det viktigt att alla instrument jobbar åt samma håll och bidrar till svänget... Hur som helst tycker jag det finns en del potential i den här låten, så fortsätt jobba så kan det nog bli bra! Inte så tokigt för att vara första houselåten 😄
chlas Postat 13 september 2006 Trådstartare Postat 13 september 2006 jo... är väl dubbelslaget på kicken som du menar, ska nog inte ligga där varje takt.. tack för kritiken!
Tilly Postat 13 september 2006 Postat 13 september 2006 låter riktigt gött faktiskt.. låter lite seeeeeeeg dock... sätt ett tempo mellan 120-128 det brukar funka för house! men annars var det riktigt skönt!
jarlo Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 jo... är väl dubbelslaget på kicken som du menar, ska nog inte ligga där varje takt.. tack för kritiken! Nej, inte dubbelslaget på kicken. Vid 0:22 kommer en ny virveltrumma in, och efter varje virvelslag kommer ett ljud som liknar det men som är lite raspigare och svischar lite, om du förstår vad jag menar. Det svischande ljudet ligger nästan i baktakt, men det kommer lite för snabbt och motverkar svänget...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.