Jakob med k (oregistrerad) Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Hej allesammans. Jag vill spela in de interna ljuden på min roland exr3 i cubase. (alltså syntens egna ljud) Hur går jag till väga? Kan man fixa det med midi på nån vänster eller måste det till en audiuoinspelning? snälla hjälp... Jakob
Mats Stålbröst Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Det låter som om du borde börja från början, och kanske lära dig skillnaden mellan midi-spår och ljudspår. Kolla runt i lite gamla trådar här på forumet (använd Sök-funktionen) eller köp lämpligt nummer av Studio, tex vår Hemstudio för alla: http://studio.idg.se/kampanjer/hemstudio/ Lycka till! /Mats
tbruce Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Du kan inte få in de ljuden i datorn genom midi, däremot kan du styra synthen från datorn genom midi och få ut en audiosignal som du sedan kan ta in i datorn igen.
Jakob med k (oregistrerad) Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Tack! Mats: Jag har börjat från början 😕 sökt ivrigt här på forumet och läst ett antal nummer av studio men inte fått till det ändå... är väl inte sådär jättehaj på datorer (som du förstår) men vill lära mig. Tbruce: Det var nog detta jag var ute efter. Vad behöver jag? Två midisladdar (i/o) och en tele el dylikt för audiosignalen...?
auto mode Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Två midisladdar (i/o) och en tele el dylikt för audiosignalen...? Det är vad du behöver
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.