Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej pojkar (och de enstaka flickor därute 😎 )!

Har en ny låt på g. Men har tappat lite inspiration, men ska inte ge upp i slutet. Jag ska göra klar skiten 😛 Behöver därför lite synpunkter på vad som ni gillar respektive inte gillar i låten.

I nuläget är jag osäker på om trancearpeggiot i mitten skall vara kvar alls eller om jag ska satsa på en mer utdragen variant av låten och upprepa och feta till arpeggiot då/om det kommer tebax senare i låten.

Nu är det oxå två helt olika lead melodier (en precis efter introt) och en precis efter breaket runt 02:30. Vet inte vilken jag ska behålla och vilken jag ska skrota. Eller om jag ska skrota båda.

Trancearpeggiot ska jag försöka feta till lite då det är lite tunnt sound på det nu tycker jag..

* LÅTNAMN: inget namn änsålänge

* ARTIST/GRUPP: Dj Viss

* GENRE: eurodisco/dagistrance/

* LÅTLÄNGD: 4:24

* KOMPOSITÖR: Dj Viss

* PRODUCENT: Dj Viss

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: (mp3, vbr, 211kbps)

* STORLEK: 6.6 megabyte

* STATUS: Skiss (uppbyggand ej klar)

* LÅTLÄNK: http://hem.passagen.se/hs3/inkast.zip

Hur som helst, ladda ner å kommentera så blir jag glad 🙂

yoyo!

Annons
Postat (redigerat)

Hej!

Ett säkert kort om man vill ha få kommentarer och lite feedback på sin musik är att göra den så svåråtkomlig som möjligt.

Vad jag försöker säga är : Snälla, kan du inte slopa zippningen bara? 😆

Jag ska ta hem och lyssna iaf, återkommer.

Edit : Ok, såhär ligger det till! 🙂

Dagistrance eller rättare sagt synthpop kan man nog kalla det här, smågulliga melodier och ett trivsamt buppande, lite svårt att säga något mer om det egentligen mer än att det låter rätt, eh, sött... 🙂

Jag tycker att du ska fokusera på själva produktionen, det ljudmässiga dvs. Jösses vilken kombination av låg volym, klen bas och fantastisk mycket diskant du har fått ihop människa! 😏

/ Matte

Redigerat av mathew
Postat

Zippad, jo jag vet. Vet inte om man kan lägga upp mp3or på passagen. Förr i tiden var ju mp3-ändelsen spärrad så man fick ge låtana märkliga filändelser. Men Winzip har väl alla? Tom inbyggt i XP. Jag lovar att inte packa låtar i något obskyrt .rar eller .arj komprimerings format 😏

Bra att det låter sött iaf. Det är som associationerna jag är ute efter 😆

Produktionen är...ja. Inte fulländad. Allt är gjort på en plastig 900 mhz laptop

med ett par dj-lurar som inte återger diskant korrekt.

Därav har jag nog försökt kompensera det hela genom att kanske dra på lite mkt diskant. Basen håller jag dock medvetet i bakgrunden. Vill hålla borta från Basshunter soundet och istället fokusera på ett lite lättare, luftigt sound. Laserdance har jag för mig låter lite åt det håller jag söker. Eller risig italodisco 🙂

Volymen instämmer jag till fullo om. Ska försöka maximiza det hela snyggt sen i slutet. Som sagt bara en skiss änsålänge. Tack för att du tog dig tid 🙂

Viss

Postat

Inga problem.

Angående basen så var jag lite otydlig, vad jag egentligen menar är att jag vill ha mer dynamik! 😏

Laserdance är ingen dum liknelse, absolut inte. Men se till att jobba hårt med ljudbilden och få det att studsa lite mer, även om jag inte menar att du ska få kompressorpumpande. Sen måste du få ordning på det höga frekvensområdet, ojoj... Som det är nu så tror jag du har snott precis all diskant som finns att tillgå i universum, hehe.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.