Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det sant att vissa trådlösa kontrollenheter kan ha lite sämre responstid än fasta? Är det isåfall dumt att skaffa sånt om man ska göra musik, och t ex vill kunna automatisera i realtid osv? :rolleyes:

Annons
thrinithan (oregistrerad)
Postat (redigerat)

jag har använt några olika trådlösa musar och t-bord av modell äldre (3-5 år)... och jag har upplevt att de har dålig respons. Både mus och t-bord. Musen var ofta släpig och sävlig medans tangentbordet dröjde upp till 1-2 sekunder innan den faktiskt registrerade en nertryckt ALT tangent bland annat...

som sagt så är det mycket möjligt att de modeller jag testat har vart skitdåliga jämfört med andra märken. Och dessutom var de ju lite äldre än dagens produkter.

en av modellerna jag testat är av märket Chieftec... Logitech tror jag däremot inte att det är något fel på.

just nu har jag sladd på både mus och t-bord.

Redigerat av thrinithan
Postat

Pah! Det lät ju rätt sugigt. Jag har aldrig använt trådlöst själv mer än väldigt tillfälligt så jag har ingen personlig erfarenhet alls.

Modellen det gäller är Apples vanliga tangentbord och mighty mouse. Nån som har erfarenhet av dem, trådlösa?

Postat

Jag har kört på trådlös Microsoftmus i några år. Märker inget lagg alls faktiskt.

Postat

Det lät ju bättre. Gäller det även eventuella tajmingkänsliga moment i musikskapande? Iofs är det ävl itne så mkt sånt som sköts med tngtbord och mus...

chrisgroove (oregistrerad)
Postat

Dagens trådlösa tangentbord och möss har ingen delay what so ever. Det skulle vara om batterierna börjar bli ledsna som det kan knasa lite!

Postat
Gäller det även eventuella tajmingkänsliga moment i musikskapande?

Ehm, jag har iaf kört dj-set med Traktor med trådlös mus. a040.gif🙂

Postat

Jag har ett trådlöst cheiftec tangentbord. Det är ingen delay alls. Jag kan krossa i FPS-spel med det utan problem, så musik är ingen konst heller.

Möss vet jag inte... Jag kör Logitech MX510 och den är med sladd. En ruggigt bra mus för övrigt.

Postat
-batterierna tar slut i musen rätt snabbt om man köper sunk såklart... 😎

Jag köpte dyra special-batterier (Varta 15 minute charge&go) inkl. laddare på Clas Ohlson.

När musen dör var 3:e vecka, blir det bara 15 minuters avbrott medan jag laddar batterierna fulla igen. 😛

Postat

Jag har kört med trådlösa Logitech t-bord och möss i närmare 10 år vid det här laget - och har aldrig märkt några fördröjningar eller andra konsstigheter.

Vad som däremot har hänt, är att jag hade en gammal trådlös telefon tidigare, som störde när det ringde, så att muspekaren började hoppa runt på skärmen. Behöver jag tillägga att den telefonen pensionerades ganska omgående och blev ersatt av en nyare modell...? 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.