Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tja! kommer med en ny Bakom dig! låt här 😕!

( OSERIÖST )

LÅTNAMN: Humlan

ARTIST/GRUPP: Bakom dig!

GENRE: Metal,rock

LÅTLÄNGD: 3.17

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE: mina instrument 😠

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 6,179 Mb

STATUS: Jadu

Syftet med låten: den är till en kompis, som kallas "humlan" 🙁 så, jag gjorde helt enkelt en låt åt honom 🙁

haha tyck till! 🙂

Bakom_dig____Humlan.mp3

Redigerat av EkenMusiX
Annons
Postat (redigerat)

hmmm, jag förstår inte riktigt syftet med låten! Kan inte bestämma mig för om det låter som en parodi eller som ett dåligt, seriöst försök! Mest är det väl sången och texten som gör detta, och inte så mycket själva musiken! Hur är det tänkt?

Redigerat av Jejje
Postat

Hmm, det här var inget jag gillade. Låter inget vidare i mina öron, hade varit roligare med "seriös" "parodi" på metal eller ngt. Låten känns väldigt konstigt strukturerad med.

Postat (redigerat)

ehmm? 😆 lol, är detta ett seriöst-material-demopostningar forum? or what? 😱😆

ta det lite chill 🙂 eller har jag fel, är det helt enkelt bäst att inte lägga upp oseriös musik?

Redigerat av EkenMusiX
Postat

Det finns trista människor överallt,haha. Rock on!

Postat

jag tycker att om man ska skriva en låt till någon på skoj, så ska den åtminstånde vara hyffsat framförd.. dvs, sång och den instrumentala biten, ska vara shysst, det som gör låten rolig är texten.. och sen behöver man ju inte lägga alls lika mycket krut på prodden som om det skulle vara en seriös låt..

så tycker jag.. 😏

Postat (redigerat)
jag tycker att om man ska skriva en låt till någon på skoj, så ska den åtminstånde vara hyffsat framförd.. dvs, sång och den instrumentala biten, ska vara shysst, det som gör låten rolig är texten.. och sen behöver man ju inte lägga alls lika mycket krut på prodden som om det skulle vara en seriös låt..

så tycker jag.. 😏

så tycker jag.. 😆

hur går det ihop?

är inte framförandet en del av prodden?

Redigerat av EkenMusiX
Postat

spelar väl ingen roll om låten är seriös, oseriös, dålig eller bra.. tycker bara det är kul när folk lägger upp låtar.

Låten är ju ett skämt som kompositören själv sade.

Min fråga är nu: Är solot också ett skämt?

Om det nu inte är så så ber jag om ursäkt, men jag bara undrar. / adama

Postat

Eftersom du är så väldigt noggrann med att påpeka att låten är oseriös vet jag inte riktigt vad för kritik du vill ha på låten... Men spontant:

+ Småcoolt intro, men samma grej återkommer lite för ofta..

+ Schyssta gitarrer!

+ Helt ok trumprogg.. Gillar virvelljudet

- Som någon redan sagt känns strukturen väldigt mysko. Det känns inte enhetligt och kommer aldrig igång riktigt. Tilltalar inte mig i alla fall.

- Sången är väl kanske inte heller helt hundra, men det tror jag inte heller att du lagt ner så mycket tid på att få den

För att sammanfatta utan att låta så negativ kan jag ju säga att jag gillade gitarrerna som kommer in (för första gången) vid 00:20 typ. Riktigt snyggt. Plocka ut den delen och bygg vidare på det så kanske du har en ny låt som har potential 😏

Postat
ehmm? 😆 lol, är detta ett seriöst-material-demopostningar forum? or what? 😎😆

ta det lite chill 😆 eller har jag fel, är det helt enkelt bäst att inte lägga upp oseriös musik?

Du får gärna lägga upp oseriös musik. Grejen var ju att jag tyckte att låten inte lät så oseriös, förutom texten då, och därför så tyckte jag att det "skar" sig lite mellan sången och musiken.

Postat

så tycker jag.. dry.gif

hur går det ihop?

vad jag menade med prodden var själva bearbetningen av ljudet och mixning osv.. med framförandet menade jag den musikaliska prestationen, alltså prestationen på själva sång/spel insatsen...

Postat

så tycker jag.. dry.gif

hur går det ihop?

vad jag menade med prodden var själva bearbetningen av ljudet och mixning osv.. med framförandet menade jag den musikaliska prestationen, alltså prestationen på själva sång/spel insatsen...

ok

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.