EkenMusiX Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 (redigerat) Tja! kommer med en ny Bakom dig! låt här 😕! ( OSERIÖST ) LÅTNAMN: Humlan ARTIST/GRUPP: Bakom dig! GENRE: Metal,rock LÅTLÄNGD: 3.17 KOMPOSITÖR: Jag PRODUCENT: Jag EV. MEDVERKANDE: mina instrument 😠 INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 6,179 Mb STATUS: Jadu Syftet med låten: den är till en kompis, som kallas "humlan" 🙁 så, jag gjorde helt enkelt en låt åt honom 🙁 haha tyck till! 🙂 Bakom_dig____Humlan.mp3 Redigerat 12 september 2006 av EkenMusiX
EkenMusiX Postat 11 september 2006 Trådstartare Postat 11 september 2006 Gryymm låt keep on rocking 🙂 thanxx nexus, tack tack ^^
Jejje Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 (redigerat) hmmm, jag förstår inte riktigt syftet med låten! Kan inte bestämma mig för om det låter som en parodi eller som ett dåligt, seriöst försök! Mest är det väl sången och texten som gör detta, och inte så mycket själva musiken! Hur är det tänkt? Redigerat 11 september 2006 av Jejje
easy_dog Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 Hmm, det här var inget jag gillade. Låter inget vidare i mina öron, hade varit roligare med "seriös" "parodi" på metal eller ngt. Låten känns väldigt konstigt strukturerad med.
EkenMusiX Postat 12 september 2006 Trådstartare Postat 12 september 2006 (redigerat) ehmm? 😆 lol, är detta ett seriöst-material-demopostningar forum? or what? 😱😆 ta det lite chill 🙂 eller har jag fel, är det helt enkelt bäst att inte lägga upp oseriös musik? Redigerat 12 september 2006 av EkenMusiX
Midwinter Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Det finns trista människor överallt,haha. Rock on!
EkenMusiX Postat 12 september 2006 Trådstartare Postat 12 september 2006 Det finns trista människor överallt,haha. Rock on! hehe thanxx 😲 känn dig hedrad!! 😄
mange_andersson Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 jag tycker att om man ska skriva en låt till någon på skoj, så ska den åtminstånde vara hyffsat framförd.. dvs, sång och den instrumentala biten, ska vara shysst, det som gör låten rolig är texten.. och sen behöver man ju inte lägga alls lika mycket krut på prodden som om det skulle vara en seriös låt.. så tycker jag.. 😏
EkenMusiX Postat 12 september 2006 Trådstartare Postat 12 september 2006 (redigerat) jag tycker att om man ska skriva en låt till någon på skoj, så ska den åtminstånde vara hyffsat framförd.. dvs, sång och den instrumentala biten, ska vara shysst, det som gör låten rolig är texten.. och sen behöver man ju inte lägga alls lika mycket krut på prodden som om det skulle vara en seriös låt.. så tycker jag.. 😏 jag tycker att om man ska skriva en låt till någon på skoj, så ska den åtminstånde vara hyffsat framförd.. dvs, sång och den instrumentala biten, ska vara shysst, det som gör låten rolig är texten.. och sen behöver man ju inte lägga alls lika mycket krut på prodden som om det skulle vara en seriös låt.. så tycker jag.. 😆 hur går det ihop? är inte framförandet en del av prodden? Redigerat 12 september 2006 av EkenMusiX
adama Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 spelar väl ingen roll om låten är seriös, oseriös, dålig eller bra.. tycker bara det är kul när folk lägger upp låtar. Låten är ju ett skämt som kompositören själv sade. Min fråga är nu: Är solot också ett skämt? Om det nu inte är så så ber jag om ursäkt, men jag bara undrar. / adama
gsol Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Eftersom du är så väldigt noggrann med att påpeka att låten är oseriös vet jag inte riktigt vad för kritik du vill ha på låten... Men spontant: + Småcoolt intro, men samma grej återkommer lite för ofta.. + Schyssta gitarrer! + Helt ok trumprogg.. Gillar virvelljudet - Som någon redan sagt känns strukturen väldigt mysko. Det känns inte enhetligt och kommer aldrig igång riktigt. Tilltalar inte mig i alla fall. - Sången är väl kanske inte heller helt hundra, men det tror jag inte heller att du lagt ner så mycket tid på att få den För att sammanfatta utan att låta så negativ kan jag ju säga att jag gillade gitarrerna som kommer in (för första gången) vid 00:20 typ. Riktigt snyggt. Plocka ut den delen och bygg vidare på det så kanske du har en ny låt som har potential 😏
Jejje Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 ehmm? 😆 lol, är detta ett seriöst-material-demopostningar forum? or what? 😎😆ta det lite chill 😆 eller har jag fel, är det helt enkelt bäst att inte lägga upp oseriös musik? Du får gärna lägga upp oseriös musik. Grejen var ju att jag tyckte att låten inte lät så oseriös, förutom texten då, och därför så tyckte jag att det "skar" sig lite mellan sången och musiken.
mange_andersson Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 jag tycker att om man ska skriva en låt till någon på skoj, så ska den åtminstånde vara hyffsat framförd.. dvs, sång och den instrumentala biten, ska vara shysst, det som gör låten rolig är texten.. och sen behöver man ju inte lägga alls lika mycket krut på prodden som om det skulle vara en seriös låt..så tycker jag.. dry.gif hur går det ihop? är inte framförandet en del av prodden? vad jag menade med prodden var själva bearbetningen av ljudet och mixning osv.. med framförandet menade jag den musikaliska prestationen, alltså prestationen på själva sång/spel insatsen...
EkenMusiX Postat 14 september 2006 Trådstartare Postat 14 september 2006 jag tycker att om man ska skriva en låt till någon på skoj, så ska den åtminstånde vara hyffsat framförd.. dvs, sång och den instrumentala biten, ska vara shysst, det som gör låten rolig är texten.. och sen behöver man ju inte lägga alls lika mycket krut på prodden som om det skulle vara en seriös låt..så tycker jag.. dry.gif hur går det ihop? är inte framförandet en del av prodden? vad jag menade med prodden var själva bearbetningen av ljudet och mixning osv.. med framförandet menade jag den musikaliska prestationen, alltså prestationen på själva sång/spel insatsen... ok
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.