kentos Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 LÅTNAMN: Hot n Juicy ARTIST/GRUPP: Cucumber Garden GENRE: Sexy rock LÅTLÄNGD: 3:25 KOMPOSITÖR: Kent Cederström/Elin Ersson PRODUCENT: Kent Cederström EV. MEDVERKANDE: Kent Cederström (trummor,gitarr,bas), Elin Ersson (sång) INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.96 Mb STATUS: Färdig demo KONTAKT: kent@cederstrm.net Lyssna gärna på låten. Skulle vara kul att höra vad ni tycker det är för genre på låten och vilka spontana tankar ni får. Kan hålla med om att baskaggen låter dassig. Fast nivån på den är ganska ok. 01_hot_n_juicy.mp3
Linkowich Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Genre: Indie Rock, Garage Rock, Lo-Fi, Punk-Pop... typ Jag får lite Veruca Salt, Breeders-, White Stripes-vibbar av det här. Det är ju stökigt och opolerat som det ska vara.
hajjen Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 Låter rätt så mycket qotsa om riffandet, lite för mycket. Gillar låten i stort. Bra driv. Ljudet kan jag inte säga så mycket om (kör den bärbara datorns inbyggda högtalare) Det som jag gillar minst är sången, vet inte varför men den låter ansträngd, osexig och tråkig.
Larsson Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 tjoho..det här var ju toppen..älskar refrängen!! en frisk fläkt på detta överproducerade forum!! 🙂
kentos Postat 11 september 2006 Trådstartare Postat 11 september 2006 tack tack! jag ogillar det slicka soundet alla är ute efter. låter rööv i min öron. tack för de vänliga orden allihop!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.