Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena

Är det någon på detta forumet som kör ProTools LE med någon av följande powerbook modell (PBOOK 667 vs PBOOK PRO 2.16)?

Jag har en gammal G4 667:a med en ny snabb 100gb 7200 disk och jag måste lära mig protools.

Kan man räkna med att det går att köra lite tuturials eller är den för gammal? Har även funderingar på att byta upp mig till en mac book pro men väntar gärna lite till :-)

/Micke

Annons
Postat

VIlken LE ska du använda? mbox 1 eller 2? 002?

en 667 duger utmärkt till att lära dig jobba med PT.

se till att ha ordentligt med RAM, och välj vilken PT vers beroende på OS X version.

och skaffa en EXTERN hårddisk för audiofilerna, använd INTE den interna på en Powerbook för det.

Postat

hejsan

Jag hade tänkt mig ett DIGI002 så att jag kan testa arbeta med 5+1 mixar till film.

Jag har ett lacie FW800 kort och FW800 diskar som jag har använt till 24 kanals live inspelningar med Cubase SX och MOTU 828:or vilket har funkat hur bra som helst men nu har jag bestämt mig för att gå över till ProTools.

Har dessutom kommit in på en "PostProduktion" utbildning som börjar nu i höst och där är det bara AVID / ProTools som gäller vilket bara är ytterligare en bra anledning till att ta tag i detta eller hur.

En anna sak:

Jag läste precis på detta forumet att det var något med FW 800 som inte funkade om man hade en DIGI002:a inkopplad på FW400 bussen men det borde väl funka om man har DIGI002 inkopplad på Datorns original FW400 port och disken kopplad till Lacie kortets FW800 port.

Om jag har fattat det rätt så borde jag komma ganska långt med att maxa mitt RAM minne, har just nu 768 mb men det går att ha 1gb

Jag kör just nu tiger men jag kan lätt tänka mig intallera ett tidigare OSX med en tidigare PT LE version

/Micke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.