Jump to content
Annons

Recommended Posts

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Hehe.

Lite färre kommentarer här än i Cubasetråden. 😕

Bland Sonars nyheter ser man inte drag-and-drop i effektbingen. Det har varit implementerat sen abc80 var en tuff dator. Typ.

Bara för att vara lite bjäbbig då...

Postat

Well, jag tycker det är intressant, särskilt sedan Cubase (som jag alltid tyckt verkar instabilt i jämförelse med andra program) har börjat bete sig på diverse märkliga sätt. Vet bara inte till vad jag skall byta ännu men lutar dock åt ProTools tillsammans med ett Digidesignljudkort.

Postat
Well, jag tycker det är intressant, särskilt sedan Cubase (som jag alltid tyckt verkar instabilt i jämförelse med andra program) har börjat bete sig på diverse märkliga sätt. Vet bara inte till vad jag skall byta ännu men lutar dock åt ProTools tillsammans med ett Digidesignljudkort.

Vad är det du menar med har börjat bete sig skumt? Instabilt på vilka sätt?

Postat
Lite färre kommentarer här än i Cubasetråden.  😏

Bland Sonars nyheter ser man inte drag-and-drop i effektbingen. Det har varit implementerat sen abc80 var en tuff dator. Typ.

Go Vallhagen! 😕
Postat

Vad är det du menar med har börjat bete sig skumt? Instabilt på vilka sätt?

Började med att arpeggios på synthar hängde sig om man rörde någon frekvensknapp, slutade inte spela arpeggiot förrän man plockade bort antingen kanalen eller VSTi:t. Sedan började det krascha när man stänger av Cubase. Går inte att starta ett nytt projekt om man kört något annat program innan man startar Cubase. Skall väl iofs testa en ominstallation, något jag inte hunnit ännu.

Postat
Lite färre kommentarer här än i Cubasetråden.  😆

Go Vallhagen! 😳

Harkel hark 🙁

Jag kan oxå meddela att inte heller DONGLE introduceras som nyhet i Sonar6! Och CW-forumet - som är hyfsat hjälpsamt och trevligt - har inga donglespärrar heller:)

Dåligtgehör: Ja, CW introducerade 64 bit-hantering i och med version 5 (ganska precis ett år sen).

Postat
Jag kan oxå meddela att inte heller DONGLE introduceras som nyhet i Sonar6! Och CW-forumet - som är hyfsat hjälpsamt och trevligt - har inga donglespärrar heller:)

Får man ingen dongle med!? Vad är det för skit 😏

Postat
synd bara att det är så fult.

Jag tyckte det var fult tom. Sonar 3.

Nu ser det ju rätt snyggt ut. 😆

S6_PRO_Collage.jpg

Postat
Work seamlessly with VST plug-ins—VST support is now integrated into SONAR 6 and no longer requires an external VST to DX adapter

bara en sådan sak!!ska bli kul att läsa om vad som sägs om dessa nya proggs senare om vilka barnsjukdomar osv,eller om dom uppfyller våra drömmar om en smärt fri inspelnig!!(fan va ska man då skylla på när man inte får låten klar)halva nöjet e ju att få mecka med DLL.filer och dyligt.

själv väntar jag på det progg som låter mej snyta ut en färdig låt via usb mixad och klar.(tänkte skriva sk... ut men tanken på en usb i a....t kändes så gay på nått sätt) 😉

• 1 månad senare...
Postat

Nu finns en sån ärtig webtrial

This trial version has the following restrictions:

* This is a trial version of the 32-bit version of SONAR 6 Producer Edition. It is fully functional for 30 days, but must be registered within the initial 15-day grace period.

* Includes trial versions of the Sonitus effect suite, Cakewalk MFX suite, and PSYN II. These plug-ins are locked to the SONAR 6 trial version

* Limited content

[.....]

http://www.cakewalk.com/Support/kb/kb20061101.asp

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.