Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Fruppe69 (oregistrerad)
Postat

Låter väl sådär, DJ Jockeh. 😳

Du får nog jobba lite mer på detaljerna.

Postat

Nu vet jag inte hur gammal du är? 11? 13?

Men jag ska vara ärlig.

Tunnt arr. Bbastrumma, bas och en syntlead. Ibland en hihat och virvel också.

"Hängmatta" som det brukar kallas. Mest subbas och vass diskant och inget däremellan.

Tråkiga ljud gör låten ännu tunnare.

Ingen variation. En melodislinga går runt och allt som händer är att melodin byter mellan två olika leadljud några gånger.

Postat

Okej du menar att låten var "tråkig" och jag är varken 11 elr 12.. elr va d va du sa..

Du menar att låten va tråkig, bara bas, 2 leads, men var ljudet bra? val av pluggar?

Postat

Som de andra sagt; jobba lite till på den så kanske det bli något vettigt. Det behövs lite mer mattor av ljud, pads etc.

Postat (redigerat)

Hehehe... Ja, var det hi hats i låten då?

Får jag bara fråga hur gammal du är?

(Har inget med låten o göra. . . Bara undrar)

Redigerat av Kenta K
Postat

V-Station,, Ljudet Cascada använder i everytime we touch,, Jag använder lite egenskapade ljud,, en egenfixad kick,, lite Hi-Hats med en reverse'd crash cymbal i övergångarna,, Jag använder 3 olika clap ljud med en snare i mina clap spår,, Sen ja.. En Bas Synth som jag fixat själv.. Och 3 olika Leads med 1 Bas linje,, Jag har en Kicken som går raka C5:an ut där jag satt den.. lite smågrejjer hit och dit..

För övrigt har jag Superwave 8, Vanguard, V-Station, Bass-Station, El-Gurra, Synth 1, och lite smått och gott ligger i FL Studio..

Lite tips på hur den ska bli bättre låten då? =)

Postat

Låten i sig kan du göra mycke bättre enbart med ljuden som du får med i FL. . .

Lyssna på vad andra gör . Läs runt på forumet. Finns ju ofattbart mycke tips runt om på forumet. Bara att söka.

Postat

Grunden är ju inte så tokig, men låten känns ju inte alls klar. Bygg på med mer instrument som fyller ut ljudbilden (kanske pads vad vet jag, inte riktigt min musikstil)

Du måste även försöka få mer tryck i låten (anses väl viktigt i sån här musik?) Sen hur man får det vete sjutton.

Postat

bygg upp låten efter hand. Typ efter 20 sec lägg på en överstämma i något annat ljud som spretar åt ett annat håll, panorera ut dem åt vardera sida och fortsätt etc... tills du uppnår låtens crescendo därefter kör ett lugnt break som särskiljer totalt för att sedan gå tillbaka till ledmotivet... du har ju några melodier som håller bra att bygga vidare på.

Tack för ordet!

Postat
Du menar att låten va tråkig, bara bas, 2 leads, men var ljudet bra?

1. Nummer ETT är alltid låten. Är låten dålig skiter jag i vilka syntar som används. Att använda "häftiga syntplugins" ger inte automatiskt en snygg låt.

2. Ja, ljudet låter tunnt när du har så få instrument. Mitt tips är att du stänger ner FL Studio och lyssnar på en bra skiva och tänker på följande frågor. Varför är låten bra? Hur många instrument spelar? Vilka instrument spelar? Hur samspelar de? Hur är låten uppbyggd? (intro/tema/chorus osv.)

Postat
Du menar att låten va tråkig, bara bas, 2 leads, men var ljudet bra?

1. Nummer ETT är alltid låten. Är låten dålig skiter jag i vilka syntar som används. Att använda "häftiga syntplugins" ger inte automatiskt en snygg låt.

2. Ja, ljudet låter tunnt när du har så få instrument. Mitt tips är att du stänger ner FL Studio och lyssnar på en bra skiva och tänker på följande frågor. Varför är låten bra? Hur många instrument spelar? Vilka instrument spelar? Hur samspelar de? Hur är låten uppbyggd? (intro/tema/chorus osv.)

WORD! 😛

Cleff (oregistrerad)
Postat

Melodin är ju en ytterst lite modifierad melodi från en annan känd låt! 😛

Postat

ja, vad mer kan man säga... du har något att bygga på iaf 😛

gör om å lägg ut en ny verision...

Postat

Tycker det låter helt okej, efter att ha läst kommentarerna trodde jag det skulle vara mkt sämre. Dock måste du jobba mer på formen, finns inget sug i den nu. Ingen logik, eller hur man ska säga. Breaken/formbytena känns onaturliga och sträckorna där emellan känns tråkiga. En del schyssta synthar, men trummorna känns lite mesiga/billiga.

Tja, men helt okej, vet inte hur länge du har hållit på men det låter som en bra början tycker jag. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.