jockish Postat 9 september 2006 Postat 9 september 2006 LÅTNAMN: Galaxy ARTIST/GRUPP: DJ Jockeh GENRE: Trance LÅTLÄNGD: 4,38 Min PRODUCENT: Jag, DJ Jockeh INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: MP3 STORLEK: 4,25 Mb STATUS: "Färdig" LÅTLÄNK: http://rapidshare.de/files/32545724/DJ_Joc...Galaxy.mp3.html Kommentera.. DJ_Jockeh___Galaxy.mp3
Fruppe69 (oregistrerad) Postat 9 september 2006 Postat 9 september 2006 Låter väl sådär, DJ Jockeh. 😳 Du får nog jobba lite mer på detaljerna.
jockish Postat 9 september 2006 Trådstartare Postat 9 september 2006 ok,, Men Mer ingående vad som låter bra och inte.. Ett tips är att lyssna på hela..
Linus Postat 9 september 2006 Postat 9 september 2006 Nu vet jag inte hur gammal du är? 11? 13? Men jag ska vara ärlig. Tunnt arr. Bbastrumma, bas och en syntlead. Ibland en hihat och virvel också. "Hängmatta" som det brukar kallas. Mest subbas och vass diskant och inget däremellan. Tråkiga ljud gör låten ännu tunnare. Ingen variation. En melodislinga går runt och allt som händer är att melodin byter mellan två olika leadljud några gånger.
jockish Postat 9 september 2006 Trådstartare Postat 9 september 2006 Okej du menar att låten var "tråkig" och jag är varken 11 elr 12.. elr va d va du sa.. Du menar att låten va tråkig, bara bas, 2 leads, men var ljudet bra? val av pluggar?
jockish Postat 9 september 2006 Trådstartare Postat 9 september 2006 Och d va definitivt inga hi-hats i låten ^^ 😛😆😳
Hellpig Postat 9 september 2006 Postat 9 september 2006 Som de andra sagt; jobba lite till på den så kanske det bli något vettigt. Det behövs lite mer mattor av ljud, pads etc.
jockish Postat 9 september 2006 Trådstartare Postat 9 september 2006 🙂 Lite mer ingående tips plz.. Inte bara, " d är värsta hängmattan 🥰 ",, 😛 så lite mer förklarat..
Kenta K Postat 9 september 2006 Postat 9 september 2006 Nu lyssnar jag... Jag säger så här. . . när man har hört 10 sek av låten har man hört hela låten. . . 🥰
Kenta K Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Och d va definitivt inga hi-hats i låten ^^ 😛🙂🥰 Visst var det hi hats i låten.
Kenta K Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 (redigerat) Hehehe... Ja, var det hi hats i låten då? Får jag bara fråga hur gammal du är? (Har inget med låten o göra. . . Bara undrar) Redigerat 10 september 2006 av Kenta K
Kenta K Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Då vet jag. . .Vad använder du dig av för att göra låten?
jockish Postat 10 september 2006 Trådstartare Postat 10 september 2006 V-Station,, Ljudet Cascada använder i everytime we touch,, Jag använder lite egenskapade ljud,, en egenfixad kick,, lite Hi-Hats med en reverse'd crash cymbal i övergångarna,, Jag använder 3 olika clap ljud med en snare i mina clap spår,, Sen ja.. En Bas Synth som jag fixat själv.. Och 3 olika Leads med 1 Bas linje,, Jag har en Kicken som går raka C5:an ut där jag satt den.. lite smågrejjer hit och dit.. För övrigt har jag Superwave 8, Vanguard, V-Station, Bass-Station, El-Gurra, Synth 1, och lite smått och gott ligger i FL Studio.. Lite tips på hur den ska bli bättre låten då? =)
Kenta K Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Låten i sig kan du göra mycke bättre enbart med ljuden som du får med i FL. . . Lyssna på vad andra gör . Läs runt på forumet. Finns ju ofattbart mycke tips runt om på forumet. Bara att söka.
Jejje Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Grunden är ju inte så tokig, men låten känns ju inte alls klar. Bygg på med mer instrument som fyller ut ljudbilden (kanske pads vad vet jag, inte riktigt min musikstil) Du måste även försöka få mer tryck i låten (anses väl viktigt i sån här musik?) Sen hur man får det vete sjutton.
stajo Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 bygg upp låten efter hand. Typ efter 20 sec lägg på en överstämma i något annat ljud som spretar åt ett annat håll, panorera ut dem åt vardera sida och fortsätt etc... tills du uppnår låtens crescendo därefter kör ett lugnt break som särskiljer totalt för att sedan gå tillbaka till ledmotivet... du har ju några melodier som håller bra att bygga vidare på. Tack för ordet!
Linus Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Du menar att låten va tråkig, bara bas, 2 leads, men var ljudet bra? 1. Nummer ETT är alltid låten. Är låten dålig skiter jag i vilka syntar som används. Att använda "häftiga syntplugins" ger inte automatiskt en snygg låt. 2. Ja, ljudet låter tunnt när du har så få instrument. Mitt tips är att du stänger ner FL Studio och lyssnar på en bra skiva och tänker på följande frågor. Varför är låten bra? Hur många instrument spelar? Vilka instrument spelar? Hur samspelar de? Hur är låten uppbyggd? (intro/tema/chorus osv.)
Kenta K Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Du menar att låten va tråkig, bara bas, 2 leads, men var ljudet bra? 1. Nummer ETT är alltid låten. Är låten dålig skiter jag i vilka syntar som används. Att använda "häftiga syntplugins" ger inte automatiskt en snygg låt. 2. Ja, ljudet låter tunnt när du har så få instrument. Mitt tips är att du stänger ner FL Studio och lyssnar på en bra skiva och tänker på följande frågor. Varför är låten bra? Hur många instrument spelar? Vilka instrument spelar? Hur samspelar de? Hur är låten uppbyggd? (intro/tema/chorus osv.) WORD! 😛
Cleff (oregistrerad) Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Melodin är ju en ytterst lite modifierad melodi från en annan känd låt! 😛
Jejje Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Melodin är ju en ytterst lite modifierad melodi från en annan känd låt! 😛 vilken då?
Kenta K Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 https://www.studio.se/index.php?showtopic=30445 😛
khazad Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 ja, vad mer kan man säga... du har något att bygga på iaf 😛 gör om å lägg ut en ny verision...
tbruce Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Tycker det låter helt okej, efter att ha läst kommentarerna trodde jag det skulle vara mkt sämre. Dock måste du jobba mer på formen, finns inget sug i den nu. Ingen logik, eller hur man ska säga. Breaken/formbytena känns onaturliga och sträckorna där emellan känns tråkiga. En del schyssta synthar, men trummorna känns lite mesiga/billiga. Tja, men helt okej, vet inte hur länge du har hållit på men det låter som en bra början tycker jag. 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.