Jump to content
Annons

Recommended Posts

MrPhil (oregistrerad)
Postat
Jag vet vad du menar,jag sa inte heller att du aldrig suttit och jobbat på detta viset, men har inte datorer ett jävla oväsen också med fläktar och surr?

Jag sitter ju och jobbar med burken klart oftare idag och njuter självklart utav redigeringsmöjligheterna jämfört med bandartiden men för den sakens skull så utesluter jag inte analogbandaren som arbetsmetod/redskap, tvärtom så kan man ju vinna allt det där jag nämde här ovan med mixen genom bordet osv och köra in det i datorn och om man där behöver så kan man editera/redigera vissa snuttar, bra va!

Banden kostar ju skjortan numera så det blir en lyxvariant för de som har råd,själv dunkar jag in trummor och gitarrer och basar på tape som en regel.

Läckage mellan kanalerna tyder på dåligt byggda bord, mitt Trident 80 har inget sånt mig veterligen...

😎

Alltså... näääää. Inte läckage i bordet. På bandet. Transienter kunde ibland höras från en annan kanal. Sync-kod likaså. O då var det ändå 2". Fanns inget läck i bordet.

Och nej, surret från mina datorer kommer inte i närheten av surret från Otarins fjärrkontroll. 😳

Vill du köpa två Ampex456? 2". 😎

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.