Chip_saffire Postat 9 september 2006 Postat 9 september 2006 LÅTNAMN: Vita Vidder ARTIST/GRUPP: Olov Nyström GENRE: Rock LÅTLÄNGD:3:27 KOMPOSITÖR:Olov Nyström PRODUCENT:Olov Nyström EV. MEDVERKANDE:Olov Nyström, Tomas Bäcklund, Jimmy Tikkanen, Nils Carlsson, Kim Bjäle INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: Mp3 STORLEK: ca 6mb STATUS: Skiss LÅTLÄNK: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...E5D34D2615A014A Här kommer en färsking! Gitarrerna lagda tills klockan 21 igår kväll, Sången lagd idag... det var tänkt att sången bara skulle vara en slasksång, men jag vet inte riktigt... Sjunger lite fel, så den måste hur som helst sjungas om.. Men jag tror jag diggar soundet.. Inspelad med en SM58=) Sången är som ni kanske hör lite svajande i nivå... men det är ju somsagt bara en skiss. Tror jag? Nåja, det jag är mest intresserad av är vad ni tycker om låten? Går den bara obemärkt förbi eller är det något som fångar eran uppmärksamhet? /Chip
Hellpig Postat 9 september 2006 Postat 9 september 2006 (redigerat) Låter som det är inspelat live i en replokal... är det så? Och jag brukar såga svensk pop så jag får nog göra det här med, inget som fastnar för mig (men ta det med en nypa salt eftersom den här genrén inte tilltalar mig). Dessutom, när ljudkvalitén är som den är så blir inte direkt så att man kan påpeka något om inspelningen heller. Redigerat 9 september 2006 av Hellpig
Tokai Postat 9 september 2006 Postat 9 september 2006 Prova att spela in den här låten med den fantastiska teknik som gäller år 2006, dvs via dator. Detta måste väl ändå vara gjort med en kassettbandspelare, väl? Nu låter det bara skit, tyvärr. Dessvärre tycker jag låten är mök (av det jag kan höra).
Chip_saffire Postat 10 september 2006 Trådstartare Postat 10 september 2006 Det är inte ljudkvalitén jag är ute efter mina vänner... Med den här inspelningen var jag ute efter ett "garage-sound", så jag verkar ju ändå ha lyckats... Även om det inte verkar falla alla i smak.. 😛 Jag tror ändå att med en ordentlig mastring på det där så blri det prima! Jobbar på det nu! /Chip
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.