Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla!

Är ny här på sidan med mina demos....

Lirar och skriver låtar på egen hand i min lägenhet. Har den stora visionen om "det stora rockalbumet" jag vill göra 😎

Har skrivit låtar sen 15-årsåldern. Håller på att jobba mycket på texterna, vilket jag inte tidigare har lagt ner så mycket energi på...

Den här låten heter Lost och har funnits med i min repertoar i ett antal år nu, men det är först nu jag håller på att "få till det".

Det vore skitkul om ni hade synpunkter, särskilt produktionsmässigt!

LÅTNAMN: Lost

ARTIST/GRUPP:Andreas Westman

GENRE:Nån sorts Rock

LÅTLÄNGD:Drygt 4 minuter

KOMPOSITÖR: Andreas Westman

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,2 meg

STATUS: Färdig? demo

Andreas_Westman__Lost.mp3

Annons
Postat

Najs som tusan.

slipa lite på uttalet, så blir det svinbra!

Liiite tveksam till det lite pipigt ihåliga gitarrljudet i den vänstra gitarren, men den låter ju onekligen lite udda, och det kanske var det som var meningen.

Välkommen hit också.

Postat (redigerat)

Låten är jättebra men i mina lurar låter det lite burkigt. Sången står ut ordentligt men gitarrerna och trummorna låter instängda. För mycket mellan register?

Nu ska ju sanningen komma fram och det är att jag lyssnar mest på metall så det kan ju vara det som spelare en större roll. Men jag tror du skulle vinna mycket på att mixa om både gitarrerna och trummorna.

Ta och lyssna på lite andra band på hur deras ljudbild låter. Brukar kunna funka att emulera.

Förövrigt är det en trevlig låt och det hörs att det inte är något hafsslasprojekt utan något som man jobbat med.

Redigerat av MrDweeb
Postat

Lite egen stil och låten är ju lovande men produktionen kunde varit bättre. Lite snyggare och mindre burkiga distgitarrer, kan lite keyboard som fyller ut något tomrum som jag tycker mig höra. 😛 Trummorna är väl ok men inte mer - de låter för typiskt "ett vanligt trumset" för att bli intressanta. Eller kanske inte, nu kanske jag var överkritisk känns det som (vad är det för trummor?).

Postat

Trummorna jag använder är en Boss DR880 trummaskin, Mitt klart bästa köp i min "studio"... 😛

Har inte haft den så länge, håller fortfarande på att utforska dess sound..

Kan pröva att dra ner mellanregistret på rytmgitarrerna, så kaske det "burkiga" försvinner..

Tack för tipsen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.