lavrell Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 11:årige Bianca Ryan sjunger i en amerikansk talangtävling. Jag har suttit och njutit av den här i 1½ vecka nu och flera här har säkert sett det redan men för er som missat det så har ni den här! Det är helt osannolikt bra!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 fyfan va bra hon va Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 flera här har säkert sett det redan https://www.studio.se/index.php?showtopic=27757 Fast nu får hon iofs en egen tråd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 jävlar i min låda!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 tycker bara det är obehagligt på något sätt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 tycker bara det är obehagligt på något sätt... ...för att en 11-åring sjunger "You're the best man I'll ever know. There's no way I can ever, ever go. eller? Det kan jag också finna en smula märkligt. Men jag tycker att hon sjunger med brutal tonsäkerhet, rika nyanseringar i rösten och med känsla som lyfter taket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 Shit, hon låter ju som en fet negress! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
floaty Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 Ja man tror knappt det är sant först... Däremot börjar iaf jag fundera på hur hon har det hemma... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 tycker bara det är obehagligt på något sätt... ...för att en 11-åring sjunger "You're the best man I'll ever know. There's no way I can ever, ever go. eller? Det kan jag också finna en smula märkligt. Men jag tycker att hon sjunger med brutal tonsäkerhet, rika nyanseringar i rösten och med känsla som lyfter taket. 😕 nej inte alls det, tänkte inte ens på texten. däremot verkar floaty fått någon liknande känsla här ovanför. Vet inte vad det är riktigt, får dåliga vibbar bara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Desecrated Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 Shit, hon låter ju som en fet negress! 😕 Du kan ju hålla dina äckliga rasistkommentarer för dig själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
marko (oregistrerad) Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 (redigerat) 😲 Vänta nu ska man kunna sjunga såhär när man är elva vilken röst......... fantastiskt 😮 Redigerat 9 september 2006 av marko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 Shit, hon låter ju som en fet negress! 😲 Du kan ju hålla dina äckliga rasistkommentarer för dig själv. Hihi. Att jag finner drag av vissa legendariska soulsångerskor i den här lilla tjejen är knappast rasism. 😮 Rasism brukar definieras som påståendet att 1. människor kan delas upp i olika raser som 2. har olika egenskaper och värde. Jag hävdar ingendera. Huruvida man får skriva "negress" kan vi ju diskutera, i och för sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 (redigerat) Shit, hon låter ju som en fet negress! 😲 Du kan ju hålla dina äckliga rasistkommentarer för dig själv. 😮 Härligt att bo i ett land där man inte får säga "negerboll" utan att kallas rasist. Att ingen anklagat mig för nazist med tanke på min titel här på forumen är ett smått under. "Varför får man inte säga "negerboll" när det är ok att säga "vitlök""? Redigerat 9 september 2006 av brojd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 "Varför får man inte säga "negerboll" när det är ok att säga "vitlök""? "Neger" har en historisk laddning av det negativa slaget som bottnar/bottnade i rasism. Det har inte "vit". I Sverige känns det kanske inte så aktuellt längre eftersom vi inte hade så många afrikanska slavar men på andra håll är det fortfarande en del av vardagen. Man får tänka sig för lite.. personligen tycker jag inte att det är så farligt att bruka ett sådant ord i dagens Sverige men å andra sidan kan man kanske lika gärna låta bli? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 Finns för övrigt mer: http://www.youtube.com/watch?v=TW0h3opAZh0...related&search= http://www.youtube.com/watch?v=VI-7K4H13IA...related&search= Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Coffeemidget Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 Tycker hon var säker på att sjunga, men riktigt tråkig att lyssna på. Kan ju ha vart låtvalets fel dock. På tal om: Enligt mig så är det är folk som ältar och försöker vara oresonligt toleranta som laddar ord som "Neger" negativt. Ordet är inget mer än ett adjektiv, har sina rötter i Latinets "Niger" och betyder kort och gott svart. Ordet "Nigger" däremot är en annan saga. Det ordet har en historiskt negativ laddning och borde undvikas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 Coffe: Har du aldrig sett exempel på när ordet "neger" används nedlåtande, menar du? "Nigger" har ju preciis samma ursprung som "neger", för övrigt. Spanska för "svart". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
marko (oregistrerad) Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 snälla kan ni hållapå o diskutera neger ,niger o negro nån annan gång 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Coffeemidget Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 (redigerat) Coffe: Har du aldrig sett exempel på när ordet "neger" används nedlåtande, menar du? "Nigger" har ju preciis samma ursprung som "neger", för övrigt. Spanska för "svart". Njaeh. "Negro" är spanska för svart, inte "Neger". Ordet neger har tydligen kommit omkring av franskans "Nègre" och är även det en påbyggnad från ordet "Niger" Sammanhang och tonfall etc kan få många ord att verka nedlåtande och elaka trots att de egentligen är harmlösa i sig. Tycker fortfarande att det är toleransivrare som förfular ordet trots att det är harmlöst i sig. "Nigger" myntades för att vara elakt. Niger, Negro, Nègre och Neger gjordes inte det. Edit: totalt off topic, jag vet. Sisältää, vi kan ju skapa en tråd om det hela om du vill vädra lite åsikter. Redigerat 9 september 2006 av Coffeemidget Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stajo Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 och tillbaka till Bianca Ryan .... fick ju ståpäls, lite kanske för att jag har så lätt att bli rörd 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 Shit, hon låter ju som en fet negress! 😄 Du kan ju hålla dina äckliga rasistkommentarer för dig själv. Det där var nog, tyvärr, en av de mest pekorala kommentarer jag har sett på forumet någonsin. Om du inte hade varit medlem så länge så hade jag skrikit "troll"! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 Shit, hon låter ju som en fet negress! 😄 Du kan ju hålla dina äckliga rasistkommentarer för dig själv. Det här har tammetusan inte med rasim att göra.. Jag förstod precis vad sisältää menade.. Och det precis så.. Den 11-årige Tjejjen har tammetusen rösten som en fet negress (viket är positivt menat och INTE rasistiskt menat alls ). Jag känner kineser, Thailändare, neger, aboriginier, koreaner, eskimoer, lappar, ryssar, peruaner etc etc.... Och alla har nåt speciellt.. Och det är INTE rasistiskt att peka på det inte.. Skärp dig Desecrated !!! Vilken jävla pipa tjejjen hade 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 Ja, jag har slutat se filmer med Arnold Schwarzenegger och bojkottar även hårprodukter från Schwarzkopf. [/politiskt korrekt] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 Javisst hon har röst som kan härma smörsoulartister men det var så tråkigt så jag stängde av. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 Ja, jag har slutat se filmer med Arnold Schwarzenegger och bojkottar även hårprodukter från Schwarzkopf. [/politiskt korrekt] HAHA, fan va bra sagt! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 Ja, jag har slutat se filmer med Arnold Schwarzenegger och bojkottar även hårprodukter från Schwarzkopf. [/politiskt korrekt] Är du helt säker på att du slutat se filmer med Schwarzenegger? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 10 september 2006 Dela Postat 10 september 2006 Hmmm, är det bara jag som tycker det ser ut som att hon sjunger playback??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 10 september 2006 Dela Postat 10 september 2006 Hmmm, är det bara jag som tycker det ser ut som att hon sjunger playback??? Det är ofta dålig ljud/bild-synk i filmerna på YouTube. Jag misstänker att filmerna är ok, men Flash Player tappar några frames ibland. Vissa filmer som varit ur synk på PC:n har spelat upp i synk på Macen. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 10 september 2006 Dela Postat 10 september 2006 Hmmm, är det bara jag som tycker det ser ut som att hon sjunger playback??? Det är ofta dålig ljud/bild-synk i filmerna på YouTube. Faaan! Jag som trodde jag var en konspiration på spåren 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 11 september 2006 Trådstartare Dela Postat 11 september 2006 Bumpeti bump! Och håll er till diskussionen grabbar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.