Jump to content
Annons

Hur funkar kvinnor egentligen?!


Light Head

Recommended Posts

Precis,, huvudet på spiken tror jag. Kvinnan vill och är fast besluten att "tillsammans är vi ETT!"

Det där är ett fundamentalt fel i många förhållanden. Det låter vackert i teorin, men om man inte tillåts vara och utvecklas som individ kommer man inte heller att fungera i ett förhållande. Och det gäller båda parterna, oavsett vilken illusion den ene eller andre lever efter.

Sen kan man vara ETT TEAM, men det är en helt annan sak. Då handlar det om att coacha varandra i varandras individuella drömmar, parallellt med att fixa vardagen ihop. Man måste ge varandra utrymme. Stå varandra nära - men smält inte ihop, som det heter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 75
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Jag tänker göra 1 inlägg i den här diskussionen. Ok, here goes:

Ni kan inte generalisera att alla kvinnor "funkar" likadant.

Det går inte att säga att kvinnor tänker/tycker/lever på samma sätt.

Det går inte att säga att män tänker/tycker/lever på samma sätt.

Vi är alla olika. Visst är det underbart?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis,, huvudet på spiken tror jag. Kvinnan vill och är fast besluten att "tillsammans är vi ETT!"

Det där är ett fundamentalt fel i många förhållanden. Det låter vackert i teorin, men om man inte tillåts vara och utvecklas som individ kommer man inte heller att fungera i ett förhållande. Och det gäller båda parterna, oavsett vilken illusion den ene eller andre lever efter.

Sen kan man vara ETT TEAM, men det är en helt annan sak. Då handlar det om att coacha varandra i varandras individuella drömmar, parallellt med att fixa vardagen ihop. Man måste ge varandra utrymme. Stå varandra nära - men smält inte ihop, som det heter.

Tror jag skall klippa ut detta och rama in det för att hänga upp på väggen eller något...

Linus, och andra som tycker att alla människor är olika och att det inte går att generalisera,, snälla kan vi ta den debatten i en annan tråd? OK?

EDIT:

Är det manligt att vilja utvecklas som egen individ, och kvinnligt att utvecklas som enhet?

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det manligt att vilja utvecklas som egen individ, och kvinnligt att utvecklas som enhet?

Manligt och kvinnligt? Du menar "Är det vanligare att män vill utvecklas som individer medan kvinnor vill utvecklas i enhet med andra?" eller?

Jag försöker inte märka ord, jag vill bara vara helt klar över vad det är du söker efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker göra 1 inlägg i den här diskussionen. Ok, here goes:

Ni kan inte generalisera att alla kvinnor "funkar" likadant.

Det går inte att säga att kvinnor tänker/tycker/lever på samma sätt.

Det går inte att säga att män tänker/tycker/lever på samma sätt.

Vi är alla olika. Visst är det underbart?

visst, man kan inte generalisera att alla tycker likadant men visst kan man se mönster i manligt och kvinnligt beteende!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker göra 1 inlägg i den här diskussionen. Ok, here goes:

Ni kan inte generalisera att alla kvinnor "funkar" likadant.

Det går inte att säga att kvinnor tänker/tycker/lever på samma sätt.

Det går inte att säga att män tänker/tycker/lever på samma sätt.

Vi är alla olika. Visst är det underbart?

^^ Word!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som läst Spelet (The Game) av Neil Strauss. Är en dokumentär berättelse om hur han infiltrerar ett gäng med raggningsexperter och blir en av de största.

Hursomhelst är det man kommer fram till slutet att man skall vara självständig och ha sjävlförtroende när det gäller att få framgång hos kvinnor. Har prövat detta och det funkade redan första gången och jag har inte kunnat prova fler gånger eftersom jag och tjejen har blivit ihop. Sen var det antagligen tur att vi passade så bra ihop den gången, men hon har sagt att det hon drogs till mig först var för mitt självförtroende.

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT:

Är det manligt att vilja utvecklas som egen individ, och kvinnligt att utvecklas som enhet?

men hallå... var får du alla dessa vanföreställningar ifrån...?

Ursäkta, men vad menar du? Förklara gärna närmare och jag skall försöka fäklara. Men framför allt så var det en fråga, inte något jag har som "föreställning"

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det manligt att vilja utvecklas som egen individ, och kvinnligt att utvecklas som enhet?

Nej! Det är manligt och kvinnligt att tillåta varandra att utvecklas utifrån varandras förutsättningar och att ha en önskan och strävan efter att hålla ihop i vått och torrt, så länge man har rätt känslor för varandra. Partnern måste också kunna fungera som din absolut bästa vän, som det känns bra att prata om precis allting med.

Det är också manligt och kvinnligt att respektera och stötta varandra i förhållandet i alla lägen och att inte tillåta något utanför komma i vägen och förstöra det fina man har tillsammans.

Om man har olika åsikter om vissa saker (och det har man ibland), så försöker man inte heller tvinga den andre att få samma åsikt som man själv har - utan man respekterar den andres ståndpunkt och accepterar helt enkelt att man inte kan tycka lika i alla frågor. Man kan också använda dessa skiljda åsikter som grund för intressanta diskussioner - men det gäller ju inte bara inom ett förhållande, utan överallt annars också... 😆

Det är svårt att generalisera, eftersom vi alla är individer och borde betraktas som sådana snarare än att fösas in i en fålla där ingen egentligen känner sig hemma.

Jag har inte sett några tecken på att "kvinnor är från Venus och män är från Mars" - utan det är något som bara finns i feministisk propaganda och som snarare förstör för folk som tror på det, än hjälper till - eftersom det antyder att det finns oöverstigliga hinder som gör att man aldrig kan kommunicera med personer av det andra könet, något som är så korkat att det inte går att beskriva! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
Sen är det nog så oxå att män generellt sett har sina (förmodligen genetiskt betingade) defekter/saker man måste veta om och jobba med och kvinnor oxå. Vill ingen ta detta faktum till sig (vilket flertalet av oss inte vill 😳 ) då kan det bli svårt. Generellt sett så säger man tex. att tjejer börjar träna par relation under tonårstiden, vilket då många gånger kan yttra sig i att man inte funkar så bra fler än två åt gången. Det här behovet kommer senare hos pojkar för ofta så hänger vi i grupp under den här tiden. Kort sagt det finns fundamentala skillnader som man kanske bör veta om typ kvinnor börjar bygga på sin drömtillvaro väldigt tidigt och män kanske tänker fan det finns all tid i världen. Och sen när man väl har hittat fram till varandra så vill kvinnorna efter ett tag kanske "utvecklas/växa i sin relation" (ofta på ett sätt som man själv bedömmer är det rätta 😆 ) och män känner kanske fan vi har det ju bra nu (jävla slöfockar händer inget bekväma varelser fan sexet är ju fixat och kanske go mat nån som tvättar/städar 😛 ) . Så är det icke lika falla ödets lotter sa min gamla mormor jag tror det ligger nåt i det.

Göran

bullshit!

Jaha på vilket sätt då, vill du vara vänlig att förtydliga dig ang. det som du tycker är oxskit i det jag säger och inviga oss vanliga dödliga i din outsinliga vishet så vi fattar läget. Förmodar att du har en uppsjö av fullkomliga relationer i bagaget att referera till så shoot man shoot jag väntar tålmodigt på min ö av okunskap. Du kan inte vara gammal du pöjk.

Göran

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är det nog så oxå att män generellt sett har sina (förmodligen genetiskt betingade) defekter/saker man måste veta om och jobba med och kvinnor oxå. Vill ingen ta detta faktum till sig (vilket flertalet av oss inte vill 😄 ) då kan det bli svårt. Generellt sett så säger man tex. att tjejer börjar träna par relation under tonårstiden, vilket då många gånger kan yttra sig i att man inte funkar så bra fler än två åt gången. Det här behovet kommer senare hos pojkar för ofta så hänger vi i grupp under den här tiden. Kort sagt det finns fundamentala skillnader som man kanske bör veta om typ kvinnor börjar bygga på sin drömtillvaro väldigt tidigt och män kanske tänker fan det finns all tid i världen. Och sen när man väl har hittat fram till varandra så vill kvinnorna efter ett tag kanske "utvecklas/växa i sin relation" (ofta på ett sätt som man själv bedömmer är det rätta 😄 ) och män känner kanske fan vi har det ju bra nu (jävla slöfockar händer inget bekväma varelser fan sexet är ju fixat och kanske go mat nån som tvättar/städar 😄 ) . Så är det icke lika falla ödets lotter sa min gamla mormor jag tror det ligger nåt i det.

Göran

bullshit!

Jaha på vilket sätt då, vill du vara vänlig att förtydliga dig ang. det som du tycker är oxskit i det jag säger och inviga oss vanliga dödliga i din outsinliga vishet så vi fattar läget. Förmodar att du har en uppsjö av fullkomliga relationer i bagaget att referera till så shoot man shoot jag väntar tålmodigt på min ö av okunskap. Du kan inte vara gammal du pöjk.

Göran

dom äldre:s upplevda ord , blir ofta till ett aha

, när man blir visare med åren , då kommer man

på , att man borde ha lyssnat på de där för 15 år sen ,

eller nåt .

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja det har slagit mig nån gång då och då och speciellt när man står där och förmanar sin egen unge då kommer det, visst fan nu står jag ju här och tjatar precis som morsan gjorde på mig 🙂 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...