Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur kan man fortsätta att vara som den man man nu är, samtidigt som kvinnan i livet fortsätter att älska en?!?!

Min inställning är -> Jag är som jag är, du är som du är. Tillsammans så blir vi oslagbara.

Men jag har efter en hyfsad period på denna planet kommit fram till mer än en gång att kvinnor INTE fungerar så. Förmodligen är jag inte snabbast med att komma till den insikten...

Hur skall man göra?

Annons
  • Svar 75
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postat

Många tror att de är på samma sätt efter några år i en relation som de var i början men så är det förstås inte. Man lägger inte lika mycket energi på romantiken som man en gång gjorde. Romantik är färskvara och måste förnyas om och om och om.

Postat

Vi funkar ju helt olika, det vi pojkar/män ser som självklart och logiskt är något helt annat för våra sköna varelser i det täcka könet...ändå är det ju så att vi är ämnade att leva i parförhållanden, inte i flock som djuren-fast vissa avarter tex kollektiv-individer osv lever som dom (tror) att dom vill, det jag vill säga är att man givetvis är lyckligt skattad om man hittar en partner som man kan älska och leva med,dvs kompromissa stort och mest hela tiden för att husfriden skall stanna 😱 ,utan att bryta upp relationen pga fundementala meningsskiljaktigheter och åskådningar som då och då dyker upp och ibland river upp himmel och helvete,lite utbrott etc rensar luften-bara man inte har ihjäl varandra!!!

😠

Postat
Hur kan man fortsätta att vara som den man man nu är, samtidigt som kvinnan i livet fortsätter att älska en?!?!

Min inställning är -> Jag är som jag är, du är som du är. Tillsammans så blir vi oslagbara.

Men jag har efter en hyfsad period på denna planet kommit fram till mer än en gång att kvinnor INTE fungerar så. Förmodligen är jag inte snabbast med att komma till den insikten...

Hur skall man göra?

Jag vet inte riktigt om jag förstår din fråga, men många kvinnr går ju in i ett förhållande med intentionerna att mannen ska ändras till den som hon vill att han ska vara, och då funkar det ju inte att vara som man alltid har varit. Sen så utvecklas väl alla genom livet också? Går väl aldrig att vara helt samma person som förut? eller?

Så du kommer ju inte bara att vara den som du är nu, vilket gör att man måste ha tur att träffa någon som man kan utvecklas tillsammans med. Tyvärr så skiter ju sig detta allt som oftast!

Postat

Precis,, huvudet på spiken tror jag. Kvinnan vill och är fast besluten att "tillsammans är vi ETT!"

Upplever detta som extremt frustrerande. Jag har skrivit mången text på det temat

Postat

Att män och kvinnor skulle vara fundamentalt olika har jag inte sett mycket prov på, ärligt talat. Många söker sig till sin motsats och hävdar sedan att män är från Mars och kvinnor från Venus men hur det egentligen hänger ihop är ju uppenbart.

Jag fattade, efter mycket sökande, att jag skulle försöka hitta mig en kvinna som är jämn med mig och det har givit ett fantastiskt resultat; vi lever båda i harmoni, på jorden.

Postat
Många söker sig till sin motsats och hävdar sedan att män är från Mars och kvinnor från Venus men hur det egentligen hänger ihop är ju uppenbart.

Sant!

Postat
Precis,, huvudet på spiken tror jag. Kvinnan vill och är fast besluten att "tillsammans är vi ETT!"

Inga låttexter kring att det kanske är du som slappat till dig, alltså? 😛

Postat

Just det--utveckling,men inte på det viset som tyvärr rätt många utav tjejerna tror,enbart på deras villkor och utan deras inblandning/ansvar etc,jag har varit med om rätt många sådana och det har gått åt helvete pga min stolthet inte tillåtit mig att trampas på...man talar ofta om kvinnoförtryck men det kan jag säga att det funkar precis likadant åt andra hållet,om inte mer i detta land!

Man skall förändras genom utveckling-båda parter såklart och gärna tillsammans,det är intressant och vackert,men man kan aldrig förändra någon,lär sig skillnaden nu! 😛

En riktig man gapar inte som ett barn för minsta lilla när kärringen börjar tjafsa (eftersom det är deras natur) utan softar och håller med etc etc eller går ut en stund...

En riktig kvinna låter sin man vara som han är och är till behag så att han kan växa när han är mogen för det...

Postat

Florian, efter att ha läst mååånga av dina inlägg så känns det sista här väldigt personligt. Missförstå mig nu rätt! Jag är tacksam för det!

Postat
Just det--utveckling,men inte på det viset som tyvärr rätt många utav tjejerna tror,enbart på deras villkor och utan deras inblandning/ansvar etc,jag har varit med om rätt många sådana och det har gått åt helvete pga min stolthet inte tillåtit mig att trampas på...man talar ofta om kvinnoförtryck men det kan jag säga att det funkar precis likadant åt andra hållet,om inte mer i detta land!

Man skall förändras genom utveckling-båda parter såklart och gärna tillsammans,det är intressant och vackert,men man kan aldrig förändra någon,lär sig skillnaden nu! 😛

En riktig man gapar inte som ett barn för minsta lilla när kärringen börjar tjafsa (eftersom det är deras natur) utan softar och håller med etc etc eller går ut en stund...

En riktig kvinna låter sin man vara som han är och är till behag så att han kan växa när han är mogen för det...

Kloka ord! Kan vara svårt att få det att funka i verkligheten dock!

musik (oregistrerad)
Postat

😛🙁

Får hoppas ingen feminist läser detta.

Postat

Ett gammalt sätt att tänka, men det är nog inte helt taget ur luften. Att tro att man kan kräva att det "inlärda" betendet i det resonemanget skall bort känns befängt. Inte inlärt men människor har kanske tagit det för givet. Att det är så det är betvilar jag inte.

Postat

Många verkar vilja gömma de verkliga problemen bakom resonemang kring könsegenskaper. "Nä, det är inte min relation eller mig eller vi det är fel på.. det är kvinnor[/män] som är konstiga."

Det kan vara skönt att skylla på det motsatta könet istället för att ta den verkliga tjuren i hornen men, dock, inte så värst konstruktivt.

Postat

Jaha,, så vad gör jag nu då, som startade denna tråd? Jag vill veta, behöver veta! I mina tafatta försök att tillföra något bra till "problemet" så känner jag att jag misslyckas gång på gång.

Postat
Jaha,, så vad gör jag nu då, som startade denna tråd? Jag vill veta, behöver veta! I mina tafatta försök att tillföra något bra till "problemet" så känner jag att jag misslyckas gång på gång.

Då har du inte hittat kvinnan som är rätt för dig ännu...

De finns inget patent på hur man ska vara i ett förhållande. När du kan vara dig själv så vet du att de är rätt. Kompromiss är en sak men att anpassa sig leder bara till att man utplånar sig själv...

Postat

Snacka med din tjej. Det brukar vara en bra början.

"Såhär känner jag..."

[berätta]

"Hur känner du?"

[lyssna]

"Då förstår jag, vad gör vi nu?"

...

Postat

Jag har just kört den vändan,, snackat. Och eftersom det INTE funkade så tänkte jag att alla polare här kan komma med sina kloka råd...

Postat
Florian, efter att ha läst mååånga av dina inlägg så känns det sista här väldigt personligt. Missförstå mig nu rätt! Jag är tacksam för det!

Jag säger bara detta för att försöka hjälpa dig,mig och alla andra,det är utifrån mina egna erfarenheter/insikter,tycker inte att du misslyckas och detta är på intet sätt personligt till dig,fattar inte vad som tar åt dig nu-det här är ju det bästa du kan få serverat,lyssna på mig och Reason-vi vet... 😳

Postat
Jag har just kört den vändan,, snackat. Och eftersom det INTE funkade så tänkte jag att alla polare här kan komma med sina kloka råd...

Vad händer när ni snackar om saken då? Vart fastnar ni?

Postat (redigerat)

Finns nog inga generella råd vad gäller sånt här; speciellt inte om man bara får höra ena sidans story.

Ofta så ligger det dessutom så mycket mer i vad man gör än vad man säger..

Ni kanske kan gå till någon förmedlare? Det bästa är om någon som inte har någon koppling till er lyssnar på båda sidorna och försöker medla däremellan..

Tror jag..

Redigerat av D Vibe
Postat
Många verkar vilja gömma de verkliga problemen bakom resonemang kring könsegenskaper. "Nä, det är inte min relation eller mig eller vi det är fel på.. det är kvinnor[/män] som är konstiga."

Det kan vara skönt att skylla på det motsatta könet istället för att ta den verkliga tjuren i hornen men, dock, inte så värst konstruktivt.

du är säkert tjej/kvinna,det hörs på ditt resonemang och jag vill bara understryka att det här inte handlar om feminism etc,det handlar om att kvinnor oftare än män försöker ändra på den andre och dennes egenskaper vilket ju är det dummaste och mest egoistiska en människa kan göra,tyvärr så ger många män efter för detta och det resulterar i slutändan jääävligt olyckligt, t.o.m. med våld och andra otrevligheter som en effekt av detta psykologiska drivhus eftersom kvinna som oftast "vinner" när det gäller att med giftiga ord och helvetiska snärjerier förvrida huvudet på oss...

Därmed inte sagt att män är heliga,finns massor av exempel på rena svin/idioter osv som inte borde få gå ute/vistas i närheten av andra...

Att börja med att se till sig själv och inte projicera sin misslyckade barndom etc på den andre,män som kvinnor,att med intelligenta analyser förstå skillnaderna och lära sig att jämka ihop det trots dessa är ju kärleken och konsten!

För mig kom detta sent i livet (efter 35 ca) men vägen dit har varit intressant och lärorik och jobbig som fan ibland,that´s life!

😳

Postat

Sant! Tänk på så många människor av det egna könet som man inte kommer överens med och vill vara vän med, då skyller man ju inte på könet. Vissa passar ihop andra inte helt enkelt!

Postat (redigerat)

insikt om sig själv löser många frågor... sen kan det finnas en mörk sida oxå (arvet, barndomen osv), å den måsta man ta hand om själv eller genom hjälp annars är det svårt att gå vidare...

Redigerat av Reason
Postat
du är säkert tjej/kvinna,det hörs på ditt resonemang

Jo, det där har jag hört förr (liksom att jag nog är bög). Men jag skiter i puckon som inte kan se förbi trånga könsstereotyper och strävar istället efter att kommunicera med min sambo. Resultatet är en fantastisk relation sedan många år, full av respekt. Det är underbart, tro mig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.