Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN: 3.30

* ARTIST/GRUPP: Dyerz Labora

* GENRE: Minimalistisk musik

* LÅTLÄNGD: 3:29

* KOMPOSITÖR: Patrik Lundström

* PRODUCENT: Patrik Lundström

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.92 MB

* STATUS: Skiss/Färdigt Demo

det här lilla stycket spelade jag in här om natten. mixade idag/inatt och la på lite ljud och tjaffs. det är den kortaste låten jag någonsin gjort. hehe. inget speciellt. men ändå intressant att höra vad ni tycker. så skriv...nåt. 😱 peace!

Hemsida

09_Dyerz_Labora___3.30.mp3

Redigerat av dajerszz
Annons
Postat

Låter mer som ett intro än en låt.

Det är med ett sprakande, brusande ljud som är lite jobbigt att lyssna på.

Annars rätt så OK 😳

Postat (redigerat)

Jag tycker det är hejdlöst roligt att den är 3.29 och du har döpt den till 3.30.

Du har aldrig gjort en kortare låt? 😳

EDIT: Oh herrejäklar vilket coolt slut. Det måste jag sno. 😄

Redigerat av tbruce
Postat (redigerat)
Jag tycker det är hejdlöst roligt att den är 3.29 och du har döpt den till 3.30.

Du har aldrig gjort en kortare låt?  😆

EDIT: Oh herrejäklar vilket coolt slut. Det måste jag sno.  😮

hehe, förstod att någon skulle nämna detdära med tiden och titteln. 😉

det är det den kortaste jag har gjort till projektet "Dyerz Labora" iaf.

roligt att du gillade slutet. peace!

Redigerat av dajerszz
Postat

Jag gillade den. Stämmningsfullt. Skulle vilja att den var minst dubbelt så lång och helst med fler små små förändringar, extra slingor och dynamikförändringar och sånt.

Det enda som jag riktigt stör mig på är den "statiska" riden. Tycker att även om du vill ha ett monotont trumkomp så kan riden vara lite mer dynamisk och göra lite mer än att bara köra fjärdedelar. Efterlyser kanske lite mer dynamiskt trumspel/programering i överlag. Kanske lite mer spökslag och sånt?

Har hört ett par låtar med dig nu och jag tycker att du har hittat din stil, jag gillar den och tycker att den är bra.

Postat (redigerat)

grejen med denhär låten var att jag inte alls var motiverad att göra en hel låt. jag spelade in gitarrerna och basen under en timme. sen så mixade jag bara ihop det. det är ingen låt som jag tycker är speciell. dock tyckte jag det var schysst melodi och ganska tungt. jag orkade helt enkelt inte göra en hel "seriös" låt. därmed så blev trummorna lite tråkiga.

tack ändå.

Redigerat av dajerszz
Postat
tack ändå.

Vadå tack ändå 😠 du fick ju ett positivt omdömme av mig 😳

Postat

Skulle funka fint som ett intro till nåt.

Efter att den "hakat upp sig" i slutet skulle det vara perfekt om låten brakade loss rejält! 😳

Postat

Det var en positiv överraskning, den var ju bra ju! Kan hålla med om att den tråkiga riden var lite.. tråkig. Men schysst låt, och häftigt slut!

Postat (redigerat)

Tack så mycket. tyckte jag fick till tyngden ändå ganska bra.

Jag använder mig av Drumkit From Hell. men jag måste ändå hålla med de andra, jag tycker också att trummorna är lite tråkiga. 😄

Redigerat av dajerszz
Postat

härligt tungtungt ljud i ackorden. 😳

men jag önskar lite mer progression åt något håll, gärna noise-hållet.

trummorna känns inte rätt alls (i mitt tycke såklart). kanske skulle testa något i big beat-stil (á la chemical brothers)?

Postat

Vilket maffigt ljud! Som en ångvält liksom. Intressant tycker jag och "nyskapande".

Har Du transponerat ner -12 på gitarrerna? 😄 Det är väl kanske inte en "låt" i ordets bemärkelse. Snarare en orgie i stämning. Slutet är fantastiskt. :rolleyes:😄

Postat

Förstår mig kanske inte på det här. Visst stämmningar osv. Men jag blir för rastlös av att lyssna på det här. Det låter som ett mellan parti på en Deftones låt. Segt och kommer ingenstans.

Sorry men så ser jag det.

Postat
Vilket maffigt ljud! Som en ångvält liksom. Intressant tycker jag och "nyskapande".

Har Du transponerat ner -12 på gitarrerna? 😎 Det är väl kanske inte en "låt" i ordets bemärkelse. Snarare en orgie i stämning. Slutet är fantastiskt. 🙁😄

tackar, tackar.

hehe...jag har stämt gitarren i D sen drop C. åsså använder jag en sketen BasZoom till både gitarr och bas. kul att du gillade det.

tack till er andra också. peace! 🙂

Postat
Får lite Sunn 0)) vibbar av det.. skön musik när den doseras i små mängder...

skulle önska fetare ljud dock...

mm. men det är svårt om man inte har stärkare att micka upp. eller riktiga trummor. jag har aldrig lyssnat på Sunn 0)). så jag har ingen aning. hört talas om dem men inte mer än så.

peace!

Elof (oregistrerad)
Postat

Cool låt! Den statiska riden gillar jag. Fast det skulle såklart kännas ännu tyngre med riktiga trummor, tänker mig mycket mycket rumsljud och skitig halvcrashad ride. Härligt basljud och fina ackordbyten när du "går tillbaka mellan varje nytt ackord".

Mer av ackorden och längre låt!

Den här ligger i iTunes nu... 😲

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.