Jump to content
Annons

Fluga


Bebopkeys

Recommended Posts

Sitter och försöker döda en fluga som sitter på skärmen med muspekaren.

Nån som känner igen sig?

Flugor verkar ju inte se nånting!

Finns det ingen digital grill-racket?

"Tennis, eg. lawn-tennis, uppfanns år 1874 av den engelske majoren Walter Clopton Wingfield (1833-1912). Hans tanke var att skapa ett lättillgängligt utomhusspel, lämpligt för både damer och herrar, och som var livligare och intressantare än det då dominerande krocketspelet. Han kallade från början sitt nya spel för "Sphairistikè" (grekiska för bollspel, ofta förkortat till "Sticky"), men övergick efter något år till beteckningen lawn-tennis."

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Sitter och försöker döda en fluga som sitter på skärmen med muspekaren.

Nån som känner igen sig?

:rolleyes:

Jag har försökt sträcka mig efter saker (saker som är utanför skärmen) med muspåekaren. Vant mig tack vare dubbelskärmarna att det liksom går att ta muspekaren igenom skarven 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix jag vet ingen digital version men här är en elektrisk tennis version av flugsmällaren:

http://www.smarthome.com/6201.html

Jag köpte 2 st i usa men har sett att de även finns i Sverige.

Man laddar racketen med ett batteri, håller in en knapp och ger myggan eller flugan en snygg forehand 😆

Man kan även använda den på nära och kära 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är konstigt att flugan inte verkar se det som rör sig på skärmen.

När man jagar flugor i den verkliga världen så är dom ju nästan omöjliga att få tag i (utan racket eller flugsmälla). De kanske känner luftdraget från händer och andra objekt man försöker smälla dom med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...