Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

I väntan på kapital till en Macbook, tänkte jag koppla upp Mboxen och PT 5.2 till min gamla iBook G3 för att lära mig PT genom lite småinspelningar. Är det någon ide? Kan köpa ett 256Mb Ram billigt men med en processor på 300mhz hur mycket/lite klarar G3:an av? Vill inte rusta upp den i onödan om den inte pallar 3-4 kanaler med lite effekter.

Redigerat av mowcheeba
Annons
Postat

du kommer inte så långt.

jag körde PT free med min gamla G3 233 och la jag på ett reverb så dog den nästan.

men klippa, redigera, EQ:a, gick bra. jag körde 6 spår audio utan problem.

Postat

Tack för svaret. Du bekräftar mina misstankar men om det går att spela in några spår, klippa och EQ:a så räcker det nog till en början. Vill lära mig grunderna i Pro Tools och bekanta mig med Mboxen så slipper jag sitta med både nytt inspelningsprogram, ny dator och nytt ljudkort på en och samma gång.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.