barsko (oregistrerad) Postat 8 juli 2004 Postat 8 juli 2004 Hallå! Jag sitter och har försökt köra vissa DXi syntar. När jag gör det så hänger sig ljudet efter en stund och jag måste trycka in audio engine för att stoppa ljudet och sen börja om. Ibland måste jag stänga ner hela programmet och ladda in DXi syntarna igen. Datorn tror jag inte är nåt fel på för den är ny med: Dell dimension 2,8 ghz 1 gb RAM SB Audigy 2 Snälla hjälp mig jag blir galen snart. Har försökt att gå in på audio options och ändrat men ljudet hänger sig ändå.
bonzo Postat 9 juli 2004 Postat 9 juli 2004 Det kanske blir så många "röster" samtidigt så att datorn till slut storknar. Kolla om du kan begränsa polyfonin i repektive DXi.
barsko (oregistrerad) Postat 9 juli 2004 Postat 9 juli 2004 Tackar, ska försöka med det får se hur det går
barsko (oregistrerad) Postat 9 juli 2004 Postat 9 juli 2004 Hmm jag glömde visst att säga att jag är ganska ny ed DXi syntar. Jag har lånat Spectrasonic Atmopshere av en kompis, vet du hur man kollar där?
bonzo Postat 10 juli 2004 Postat 10 juli 2004 Jag har lånat Spectrasonic Atmopshere av en kompis, vet du hur man kollar där? Nej, men om det finns någon form av Options/Preferences-dialog så är det sannolikt där. Titta efter Polyphony (stavning?) eller Voices där det finns möjlighet att ändra värde. Annars kan du ju labba med Release/Delay/Sustain och allt vad det heter. Dvs, begränsa hur lång tid en ton tar på sig för att klinga ut. De inställningarna borde finnas ganska lättillgängliga.
barsko (oregistrerad) Postat 10 juli 2004 Postat 10 juli 2004 danke schön igen för tipsen. ska kolla igen...
dede Postat 10 juli 2004 Postat 10 juli 2004 Gå till cakewalks hemsida och hämta uppdateringarna (sonar 3) Detta löser problemet att t.ex NI Pro52/53 hänger sig och att VSampler får hela Sonar att låsa sig när man villa använda flera midikanaler.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.