Newsec Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 * LÅTNAMN: Track 01 / Track 02 * ARTIST/GRUPP: Joakim * GENRE: Pop/Rock? * LÅTLÄNGD: 4:31 / 3:46 * KOMPOSITÖR: Joakim * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 6,22 Mb / 5,19 * STATUS: Mixning Här kommer två låtar av en demo jag spelar in åt en kille. Kom gärna med tips på vad som kan göras bättre. Finns nog en hel del kvar att jobba på kan jag tänka mig. Svårast tycker jag är att få hans sång varm och inte så stickande om ni förstår? Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag
osiris Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 Låt 1: Bra låt.. tyckte först han sjöng riktigt bra men sen kom ett par sura toner. Det är nåt rum på hans röst som jag inte alls gillar... Första versen var riktigt bra... mix och så... men sen verkade det som att allt blev annorlunda? Hans röst blev mycket starkare... och sen försvann alla trummor typ. Försök bibehålla känslan i första versen hela vägen ut. Låten är mycket bra tycker jag. Låt 2: Samma rum på sången här, jag bara gillar det inte. Låter som att sången distar lite också... kanske är medvetet? Tycker att trummorna hamnar lite väl i bakgrunden här, lite för mycket rum på trummorna också... och sången är nog lite för hög. Annars låter det kanoners 😄
matsumoto Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 (redigerat) Hej! Första intrycket då. Akkeguran låter burkig, och behöver brustvättas tycker jag. Rent generellt känns det som du skulle behöva ta bort lite onödiga frekvenser, t ex sången skulle nog må bra av att bli av med onödig bas. På tala om bas så skulle du nog behöva få lite kontroll på den, där jag lyssnar så åker den omkring lite för mycket. Det känns väldigt grötigt längst ner, och lite för stickig diskant. Sen så saknas det lite mellanregister på de distade gitarrerna tycker jag. Annars rätt sjysst låt! Väldigt amerikanskt:) edit: Jag pratade uteslutande om track 1 Redigerat 7 september 2006 av matsumoto
Newsec Postat 9 september 2006 Trådstartare Postat 9 september 2006 Okej,finns det inte mer att förbättra?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.