ketri Postat 8 juli 2004 Postat 8 juli 2004 Hej på er! Jag har en gammal trummaskin, Yamaha RX21, som jag inte använder och tänkte sälja den och förhoppningsvis få lite pengar så att jag köpa mig ett litet mixerbord någon gång. Men jag vet inte vad man ska ta för den... Adaptern saknas men det är ju bara att skaffa en. Annars är den i ok skick. För att ni ska kunna veta vad det är för någon så kan ni kolla länken: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...3733975327&rd=1 Jag vet inte ens om den är värd ett öre så kan någon svara på hur mycket jag kan sälja den för.
VacUm Postat 8 juli 2004 Postat 8 juli 2004 Lustigt, min farbror har en sån. Såldes väl nån gång på 80-talet och jag tror inte den är värd många kronor. Möjligens om någon vill ha den av nostalgiska skäl...
Andreas L Postat 8 juli 2004 Postat 8 juli 2004 Som du ser så ligger budet ganska lågt på ebay och om du tittar runt lite på nätet så hittar du andra för runt 50$. Det kan man ju räkna om på olika sätt, men det handlar iallafall inte om mer än ett par hundralappar. Saken är den att när det gäller sånt, så är den antagligen(!) inte tillräckligt bra för att den skall utgöra någon konkurrent till dagens utbud. Samtidigt så är den inte så gammal och vanlig så att den har någon "kultstatus", vad jag känner till. Sen är det ju så att du saknar adapter och det blir ju oxå en investering på kanske en hundralapp (modell universal) och såvida du inte har någon orginalkartong eller orginaladapter/manual etc. så lär det dröja innan den får något "antikvärde". Mitt tips, sälj den inte alls. Kanske får du om några år användning för den i något kul projekt, istället för att sälja den för en skitsumma.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 9 juli 2004 Postat 9 juli 2004 Instämmer med föregående talare; sälj den inte! Om några år kanske skitfula pcm-ljud är inne igen och då sitter du på en skatt! Annars kan du köpa ett kitchenware-kit från Kenton Midi och hooka upp Yamahan till matberedarn för mer spännande bullbak.
Stinkey (oregistrerad) Postat 9 juli 2004 Postat 9 juli 2004 Håller med om att det sällan är lönt att sälja. Vill man plötsligt ha ett extra ljud så är det lättare med gamla prylar ibland.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.