newform Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 LÅTNAMN: - ARTIST/GRUPP: Stupor GENRE: death/black/thrash LÅTLÄNGD: - KOMPOSITÖR: jag PRODUCENT: jag INSPELNINGSÅR: 06 FORMAT: mp3 STORLEK: - STATUS: omixad, bara idé än så länge, ofärdig Tjena, det här är bara en låtidé än så länge. Helt omixad. Också inte klar när det gäller arret, de kommer vara mer partier. Ingen sång på heller men det kommer growlas på't. Ingen bas heller. Om någon metalgitarrist bor i stockholmområdet och gillar o spela sån här sorters musik så får du gärna höra av dig till mig, vi i Stupor söker nämligen en till gitarrist. Skriv vad ni tycker. Och angående riffharmonierna så kan jag meddela att det är med meningen; vi vill inte lira riff som man hör varje dag. 01_newtrackStupor.mp3
djonas Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 Många bra riff 😄 men dock lite för enformigt i längden. Arret behöver ses över lite. Var är basen. 😆 Det låter lite väl tunt nu. Trummorna låter stela som pinnar...ingen dynamik där alls. Kan bli riktigt bra om du/ni fixar dynamiken i trummorna, ser över arret (överlag så spelas varje riff på tok för många rundor) och lägger till en bas och sång. 😄 Mvh / djonas
newform Postat 7 september 2006 Trådstartare Postat 7 september 2006 (redigerat) Hehe du får tänka på att det ska vara growl på, låter mer enformigt utan sången. Alltså, basen och trummorna. Det funkar såhär att jag spelar in jävligt rough till grabbarna i bandet så fixar trummisen trummorna i detalj under rep och basliraren lägger basslinga etc eftersom jag inte har någon bas. Detta är bara väldigt rough utan övergångar, fills och detaljer. (velocity etc - allt är bara för att visa bandet låtidén) Edit: mer text Redigerat 7 september 2006 av newform
Jarnis Postat 9 september 2006 Postat 9 september 2006 Många coola prylar. Lite för mycket lågtempo kanske och lite mycket powerchordmanglande. Tuffa harmonier. Låtpartierna hänger inte ihop nåt vidare. Det är en hel del schyssta riff, men låten blir ingen låt, bara ett gäng tuffa riff staplade på varandra. Ingen röd tråd, liksom.
newform Postat 10 september 2006 Trådstartare Postat 10 september 2006 (redigerat) Hehe, måste va lite powerchords då o då 😛 Angående röd tråd så är det så vi låter, aldrig vers refräng etc, bara partier. Roligare att spela. Kul att du gillade det annars! 😛 Edit: stavfel Redigerat 10 september 2006 av newform
Valdez Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Tycker att det låter bra!...intressanta ideér..tror det blir kanonbra när det blir helt färdigt..gillar det som känns disharmoniskt..1:19 - 1:20 och delen 2:37 - 2:43 är snygg! Bra låtmaterial! så gör färdigt låten!
Dividend Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Stupor! Mitt favoritband på studio.se!!! Älskade era tre andra låtar.... Va fan, gjorde ni av med er sångare? Han var ju skitbra, men bara jag som tyckte det i och för sig... Låten låter väldigt bra, men det behövs ju sång! FAAAN, varför gjorde ni er av med er sångare.... För att 100000 lämlar inte kan ha fel??? Inse att jag har rätt. Ta tillbaka er förra sångare. Jag är en lämmel som vet vad jag snackar om. 😏
newform Postat 11 september 2006 Trådstartare Postat 11 september 2006 (redigerat) Vi har inte gjort oss av med honom 🙂 det är bara att jag inte hade tid att spela in någon slasksång på den här idén. 😉 Fan va kul att ni gillar det! 🙂 Dividend; vi gigade i söndags, DÅ skulle du hört sången! 😄 det var mäktigt Edit: mer text Redigerat 11 september 2006 av newform
easy_dog Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 Kom igen nu, det här vill jag ju höra med sång på 🙂. Blir som ngn annan sa lite enformigt utan men idéerna är bra! Se till att fixa en mix med sång så blir det nog en 4/5 det här från mig, nu får den 3/5 pga att den är sånglös.
DåligtGehör Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 När det är partier som är riffbaserade låter det bäst. Nästan lite Black Sabbath. De partier som mest är ackord är svårare att höra vad det skulle kunna bli - de låter lite för enkelt, något som vem som helst skulle kunna sätta igång med i replokalen. Det största problemet är som redan påpekats att det inte sitter ihop. Varken på ett organiskt sätt eller som intressanta stilbrott. Jag skulle odla riffsidan mer.
newform Postat 11 september 2006 Trådstartare Postat 11 september 2006 🙂 med enklare riff så blir de lite lättare o få drag i publik och de blir ganska mkt lättare att headbanga på scen för att man inte har saker att göra med fingrarna hela tiden 🥰 plus att min tanke med de enklare riffen var att de skulle få mer utrymme för trummisen att go ännu mer wild och kanske någon typ av orkestrala partier(dock var det ganska tur att jag inte spelade in mig själv när ja spelade fiol/cello eller något liknande;)). ni har rätt angående sången, det är verkligen inte så kul o lyssna på utan sång men det är på g 😆 hum ska kolla upp arret lite, kanske inte behöver vara så väldigt mkt random, bara LITE random 🥰 tack för svaren.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.