Jump to content
Annons

Cubase monitorsak


Elvispen

Recommended Posts

Hejsan, installerade om cubase för några dagar sen och kan itne få monitor saken (att jag kan lyssna på det jag spelar inte när jag gör det) att fungera, det kommer inget ljud. Vad är det för inställnign som jag missat att ställa in. Jag ser att programet inte skickar något ljud ut alls så det är inte högtalarna eller så

snälla hjälp mig!

Mvh

Elis

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Installerade om? Så det har funkat innan alltså? Vad har du för ljudkort? Har du nån mixer mellan instrument och dator?

I Cubase;

1 - Devices->device setup->multitrack->ändra till ditt ljudkorts asio drivrutin

2 - Devices-> vst connections->välj vilka bussar som ska vara in- och utljud på ditt ljudkort

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

ja det har fungerat jätte bra innan, och om jag öppnar en gamal sak jag spelat in så fungerar monitorsaken ett tag, tills jag trycker bort den, då går det inte att få på igen.

jag kör med ett audiphile 24/96 och det verkar vara i sin ordning med alla inställnignar i Cubase, anagligen är det ju inte det efter som att det inte fungerar, men ajg förstår itne vad som är fel..

Jag har en behringer mixer mellan, men alla dom kopplingarna är som dom var förut och jag ser redan i programet att den inte ens försöker skicka något ljud ut från det, så det är nått jag måste ställa in antar jag, men vad?

... klart jag har tryckt in monitorknappen :rolleyes: jag är inte helt dum i huvudet, det går aldeles utmärkt att lyssna på musik i Winamp och så så det är nog nåågonting i Cubase, frågan är vad?

Någon som har någon idé??

Tack på förhand

/Elis

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...