Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Till att börja med kan jag säga att jag inte vet om den här tråden ligger rätt, om den inte gör det så får gärna någon snäll moderator flytta den.

Till ämnet, jag vill köpa ett sorround system 5.1 men en DVD spelare som spelar upp SACD så jag kan lyssna på alla dessa SACD skivor som släppts nu.

Så n vill jag ha era tips på högtalare förstärkare dvd spelare.

Tacksam för svar

Annons
Postat

Oj... 😆 Mycket svårt att svara på detta förstås så här på krokig arm. Vad har du för budget? Vill du ha högtalare med hög hustruacceptens eller kan de vara hur maffiga som helst? Vill du endast ha det bästa eller räcker mittemellan grejor för att göra dig nöjd? Kan du spela högt där du bor, har du gott om plats eller handlar det om compactliving där mindre storlek på grejorna är primärt?

Som du ser så finns det liksom inget enkelt svar på frågan på vad du ska ha för grejor eller inte.

Tips, spana in Hemmabiotidningen eller dylika blad. Kliv in på www.hifiklubben.com/SE/Hem/ och spana in vad lämpliga prylar kostar och vad de kan göra.

Innan jag köpte mina grejor så rekade jag bra länge, nästan för länge, även den där marknaden förändras ju snabbt och nya prylar blir till som man får ha begär efter. :rolleyes:

Jag vet... Det här hjälpte förmodligen inte dig ett jota men som du förstår så är det grymt svårt att rekommendera grejor så här 😄 .

Är dock rätt så svag för Denons DVD spelare grym kvalitet i skiftande prisklasser t ex

DENON DVD-1930 är helt okej för ca 3200:- Den har dessutom inbyggda dekodrar för DVD audio och SACD. Bra om man har en äldre 5.1 förstärkare utan digitala dekodrar.

För runt 11 000 kr får du en DENON DVD-3910, den klarar... Allt? Ruggigt bra till... Allt. 😄

För 33 lök så får du en DENON DVD-A1XVA en okrönt kung som får mig att dregla... 😄

Hoppas detta kan vara lite till hjälp och till en viss ledning.

Lycka till. 😄

Postat

Jag kan ju försöka svara på några av dina frågor.

Rummet jag tänkte ha grejerna i är väll kanske 15-20 kvm, och ja, jag kan spela hur högt jag vill.

Det viktigaste är att det är sjysst ljud och att dvd spelaren kan spela upp SACD förstärkare har jag redan föresten så det är högtalare och dvd spelare jag behöver.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Totem Dreamcatcher har jag tidigare rekommenderat. Provlyssnade dem på flere ställen då jag valde mina nuvarande. Blev dock Podspeakers mycket på grund av acceptansfaktorn.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.