Martin Ekman Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 LÅTNAMN: 15 minutes ARTIST/GRUPP: Martin Ekman GENRE: pop, melankolisk, Singer/songwriter LÅTLÄNGD:4:27 KOMPOSITÖR: Martin Ekman PRODUCENT: Martin Ekman och Henrik Åström (A-stream Studio). EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STATUS: Färdig för mastering? Ska bli spännande att se vad ni tycker om denna låt. Tyck till! Mvh Martin Ekman 15_minutes.mp3
Mats Stålbröst Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 Som vanligt jättebra! Men... alldeles för lite äkta trombon. Det samplade brasset övertygar inte alls, inte mig i varje fall. /Mats
matsumoto Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 Åh. jättevackert! För en melankoli-junkie som jag är det rena livselixiret:) Tack!
Tokai Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 Tycker inte om sångljudet och reverbet (för mycket dessutom). Vet inte om det beror på reverbprogrammet eller micken. Skulle veta vad du har. Sången mycket tonsäker. Får lite kännig av Cat Stevens. Önskar ibland lite mer känslor och uttryck i sången. Pianot låter lite dovt, men det är väl ok bara det hörs så. Låten är fin. Men lite anonym, dock. Har spelat den flera gången och kan inte hitta nåt som får mig att uppleva nåt speciellt. Som helhet klart godkänt. Det hörs att du har melodisk känsla, sen också en mycket trevlig sångröst
PBM Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 Mycket bra, vackert, men instämmer med Mats S att trombonen är malplacerad.
yessongs Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 Tokai åberopar den mäktiga Cat Stevens men jag bestrider det. Tönt som man är så seglade jag in hit pga "singer/songwriter" beskrivningen. Vill inte vara nedvärderande men av någon anledning så hör jag detta som pop (a la Coldplay) snarare än singer/songwriter. Vet inte varför 😳
91:an Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 Underbar sångstämma till en fin låt! Lite väl mycket reverb bara.
Pluffo Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 (redigerat) Wonderfull! Det är nästan så man blir lite småkär i dig 😄 Jag förstår alla tonnårsbrudar som faller för smöriga balladsångare. Dock så tycker jag inte att det här är speciellt smörigt egentligen. Det är finstämt. Solot sabbar slutet. Inte melodin det spelar, utan snarare midivarningen som man automatiskt utfäster på det så snart man hör det sätta igång. Ändrar du på det så ska den här låten få "äran" att ingå i min "forum.studio.se"-mapp i Itunes ( där bland annat trådpostaren över mig har en plats 🙂 ). Redigerat 8 september 2006 av Pluffo
stajo Postat 9 september 2006 Postat 9 september 2006 Tycker pianot är för brett liksom jämfört med de andra instrumenten he he om du förstår vad jag menar 😄 . Litet dovt också som tokai skriver, tar helt enkelt för stort utrymme. Själva spelet är kalas. Är det en trombon??! hm... jaja men jag skulle vilja ha ett ljud som inte klipper utan glider i övergångarna. I övrigt då? Jo det är kanon, kanske lite anonymt som någon skrev fast mjukt och känslosamt. Skönt att lyssna på.
easy_dog Postat 9 september 2006 Postat 9 september 2006 Lyssnar inget på texten nu men damn 😳. Det här funkar ju riktigt bra när man är deppig! Låten i sig är ju riktigt depressiv och sången bara ökar den känslan. Det här gillar jag verkligen!
DåligtGehör Postat 10 september 2006 Postat 10 september 2006 Gillar inledningen med något "orgelaktigt" ljud. För mycket syntetiska ljud som inte riktigt håller måttet - men tar överhand ibland. Hade hellre hört mer av piano, ak. gitarr etc. Låten då: Helt ok. Lite snygg och lite fin. Fast som någon skrev - anonym. Hade jag haft plattan och lyssnat så hade jag hoppat över den. Hade plattan bara varit på och jag gjort annat så hade den säkert kunnat få spela klart då den inte är störande på något sätt. Tycker den är väldigt långt ifrån den klassen du visade upp i "It's allways a beginning". 😄 Sorry
Larsson Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 väldigt snyggt..men när trummor & bas och allt är aktiva..så blir det bara en reverbig sörja av ljudbilden..ivilketfall i mina högtalare.. hade detta vart min låt hade jag försökt skala av rummet lite & ge lite mer värme & närhet åt musiken höja basen en aning åxo kanske!!... men grymmt snyggt!! 🙂
Martin Ekman Postat 12 september 2006 Trådstartare Postat 12 september 2006 Tack för alla kommentarer! Jag tar till mig, och håller med om en del! Mvh Martin http://www.martinekman.com
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.