Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det någon som vet vad felet är? Jag spelar in 1 kanal med gitarren, sedan ska ja lägga en gitarr till och då passar inte kanalerna i hop -otakt. Har ett standard-ljudkort, datorn en dualcore, 2 gig ram......

Tacksam för hjälp.

Annons
Postat
Är det någon som vet vad felet är? Jag spelar in 1 kanal med gitarren, sedan ska ja lägga en gitarr till och då passar inte kanalerna i hop -otakt. Har ett standard-ljudkort, datorn en dualcore, 2 gig ram......

Tacksam för hjälp.

Jag skulle tro att ditt problem är att det är för lång latency. Har du ASIO-drivrutiner till ljudkortet? Utan ASIO-drivers kommer du nämligen inte ner i vettig latency. Om det inte finns ASIO-drivers från ljudkortstillverkaren, så kan du testa med en driver som heter ASIO4ALL eller med en annan som heter KX-project, om jag inte kommer ihåg fel...

jakthund (oregistrerad)
Postat

Tacksam för hjälp.

Jag skulle tro att ditt problem är att det är för lång latency. Har du ASIO-drivrutiner till ljudkortet? Utan ASIO-drivers kommer du nämligen inte ner i vettig latency. Om det inte finns ASIO-drivers från ljudkortstillverkaren, så kan du testa med en driver som heter ASIO4ALL eller med en annan som heter KX-project, om jag inte kommer ihåg fel...

Jag har samma problem trots att jag lagt in Asio4all som min Asio driver i Cubase

( Cubase vst32 ) kan det vara ljudkortet som är problemet ( Soundblaser live )

och i så fall vad ska man ha för ljudkort då ?

Stefan

Postat

Jag bytte bort mitt gamla Soundblaster live mot ett Emu0404 och nu är problemen som bortblåsta (kommer dock andra problem, t ex hur deras Patch mixer funkar men det lär man sig efter ett tag). 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.