Jump to content
Annons

Synkproblem mellan kanalerna


delavega

Recommended Posts

Annons
Är det någon som vet vad felet är? Jag spelar in 1 kanal med gitarren, sedan ska ja lägga en gitarr till och då passar inte kanalerna i hop -otakt. Har ett standard-ljudkort, datorn en dualcore, 2 gig ram......

Tacksam för hjälp.

Jag skulle tro att ditt problem är att det är för lång latency. Har du ASIO-drivrutiner till ljudkortet? Utan ASIO-drivers kommer du nämligen inte ner i vettig latency. Om det inte finns ASIO-drivers från ljudkortstillverkaren, så kan du testa med en driver som heter ASIO4ALL eller med en annan som heter KX-project, om jag inte kommer ihåg fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

jakthund (oregistrerad)
Är det någon som vet vad felet är? Jag spelar in 1 kanal med gitarren, sedan ska ja lägga en gitarr till och då passar inte kanalerna i hop -otakt. Har ett standard-ljudkort, datorn en dualcore, 2 gig ram......

Tacksam för hjälp.

Jag skulle tro att ditt problem är att det är för lång latency. Har du ASIO-drivrutiner till ljudkortet? Utan ASIO-drivers kommer du nämligen inte ner i vettig latency. Om det inte finns ASIO-drivers från ljudkortstillverkaren, så kan du testa med en driver som heter ASIO4ALL eller med en annan som heter KX-project, om jag inte kommer ihåg fel...

Jag har samma problem trots att jag lagt in Asio4all som min Asio driver i Cubase

( Cubase vst32 ) kan det vara ljudkortet som är problemet ( Soundblaser live )

och i så fall vad ska man ha för ljudkort då ?

Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bytte bort mitt gamla Soundblaster live mot ett Emu0404 och nu är problemen som bortblåsta (kommer dock andra problem, t ex hur deras Patch mixer funkar men det lär man sig efter ett tag). 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...