Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag har ett problem med mitt nyinköpta midiklaviatur. Jag ansluter klaviaturen som vanligt via usb till datorn och jag kan, i Reason, ange klaviaturen som midi kontroller. När jag sedan spelar på en instrument i reason så ger samma tangent på lite olika ställen på klaviaturen ifrån sig samma ton. Varför? är det fel på klaviaturen, eller är det en inställningsfråga? 😕

Tacksam för svar snarast!!!

MVH // Pontus Pohl

Annons
Postat

Hum. Nej, nått fel på ditrt klaviatur lär det inte vara. Kan det vara så att du pillat med oktaverna? Det borde iofs inte vara nått probelm alls. Har du installerat medföljande drivrutiner?

Annars kan en tanke var att det helt enkelt är så att det instrument du skall spela på inte har fler toner än dom du kan spela, och därför blir det samma ton på olika tangenter. Jag vet faktist inte en villd gissning!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.