Jump to content
Annons

pcmcia som ger lightpipe?

Recommended Posts

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Hej.

Så vitt jag förstår kan spdif bara ta emot två kanaler okomprimerat. Stämmer det?

Sen undrar jag om lightpipe. Jag har en optisk utgång på mitt echo layla 24. Är det någon som känner till pcmcia-kort till laptops som ger optisk ingång? Laylas eget pcmcia-kort verkar vara slutsålt precis överallt, och har gått ur produktion. Ja, har någon ett sådant över så säg gärna till.

Annons
Postat
Hej.

Så vitt jag förstår kan spdif bara ta emot två kanaler okomprimerat. Stämmer det?

Sen undrar jag om lightpipe. Jag har en optisk utgång på mitt echo layla 24. Är det någon som känner till pcmcia-kort till laptops som ger optisk ingång? Laylas eget pcmcia-kort verkar vara slutsålt precis överallt, och har gått ur produktion. Ja, har någon ett sådant över så säg gärna till.

Ja det stämmer med spdif.

Du vill alltså ha ett PCMCIA med ADAT I/O? Utan breakoutbox är jag osäker på om det finns, jag har bara hitta sånna med ADAT ut, inte in. Men annars finns det ju med breakoutbox. E-mu 1616 är den enda i den lägre prisklassen jag kan komma på just nu.

Postat

Har du Firewire på laptopen, så är det nog betydligt lättare att hitta något, men jag tror inte att det finns särskilt många som har PCMCIA-kort längre...

RME har sina Multiface och Digiface, som man kan köpa med antingen PCMCIA-kort eller med PCI-kort - och komplettera med det kortet som man inte köper i paketet, så att man kan ha samma interface både till sin stationära och sin bärbara. 😛

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Alltså, jag har redan ett echo layla 24, och min första tanke är att hitta en lösning och kunna använda det till laptopen.

Men tack för tipsen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.