Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Jonatha Brooke-stämningen

ARTIST/GRUPP: yessongs

GENRE: heminspelning

LÅTLÄNGD: 7:18

KOMPOSITÖR: yessongs

PRODUCENT: yes

EV. MEDVERKANDE: no

INSPELNINGSÅR: -06

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.05 megabyte

STATUS: Färdig demo

En kompis (pwayne) besökte mig i Göteborg innan vi gick för att lyssna på signert och gubbarna på Sticky. Pwayne stämde då om min nylon till ett skumt öppet ackord som Jonatha Brooke använder på sin fantastiska "Because I Told You So". Jag blev plötsligt en kväll inspirerad och spelade in några ackordbyten på min mp3-diktafon. Resten är bara hitte-på med två elgitarrer, bas och tramporgel. What do you think sirs? Äntligen lyckas jag få ett autentiskt lo-fi-ljud på dom akustiska gitarrerna -- genom mp3-diktafonen!

red: fixade länken.

jonathabrookeackordet.mp3

Redigerat av yessongs
Annons
Postat

Tror nåt galet hände med låten, jag får bara ner kanske en minut drygt, slutar tvärt...

Låter dock ganska mysigt. 😛

Postat
Tror nåt galet hände med låten, jag får bara ner kanske en minut drygt, slutar tvärt...

Låter dock ganska mysigt.  😛

Har inte lyssnat än men kapa lite till och du kan vara med i senaste studio-festivalen!! 😄

Postat

Min var i alla fall 7:22 lång!

Så skall den vara med i festivalen får vi hacka upp den i 7,22 delar, skaffa fler identiteter och hoppas att bidragen kommer i rad 😄

Men var verkligen Jonathas stämning med hela vägen??

Sammantaget lät det som en kväll hema hos mig....INNAN jag styr upp det med ett monotont riff!!

Nånting får mig att tänka på King Crimson´s Island..........

Men det var skön, obestämd, spännande lyssning....inget man gör cover på precis... 😛

Flytta hem nu så jag får styra upp det hela! 😛

Postat

Har lyssnat alldeles för lite på dear Jonatha. Men detta triggade mig faktiskt. 😄

Men jag tycker det låter som Steve Howe också! Vad kan nu DET bero på? 😛

Postat
Men var verkligen Jonathas stämning med hela vägen??

Nej, den nylonsträngade hör man endast mellan 00:00 - 01:27. Det är det enda arrade. Sen la jag basen, sedan gitarrerna och sist orgeln. Just det, nån gång la jag några spår percussion också. Jag antar den går i ess moll då. Fast sen på "genomföringen" bytar jag några gånger -- allt annat är stämt i standard.

Steve Howe 😆 Jag lyssnade på Yessongs på jobbet idag. Alltså jag gick inte och pratade med mig själv (ehem...), jag lyssnade på liveplattan med Yes. Steve Howe är makalöst bra gitarrist. Han har själv sagt att han försökte spela som ingen annan, och jag tycker han lyckas mycket bra med det. Framför allt MELODIÖST spel och solon (vilket man knappt kan säga om Robert Fripp). Nad vet vad jag pratar om, och jag ÄR faktiskt inne i min SPELA-VAD-DU-TÄNKER-fas just nu. Som tur är är jag inte särskilt kvicktänkt (eftersom jag inte kan spela så snabbt ha HAA!)

Jag har länge tänkt köpa en bas combo till min Fender jaszzbas men nu när jag hör den genom min Orange topp i en shure 57:a så är det nog SÅ jag vill en bas ska låta ändå.

06:12 - 06:22. Tio sekunder som man kan spela tio gånger. Är det nått för studio-festivalen, pwayne? 😄

Postat

Verkar mest vara improvisationsövningar och inte något färdigt. Svårt att ta till mig detta och bedrövligt ljud. Jobbigt! 🙂 Basen är ju helt ute ibland men det ger en rätt skön livekänsla trots allt. Vet ju din kapacitet och det här var en klar besvikelse.

Postat
06:12 - 06:22. Tio sekunder som man kan spela tio gånger. Är det nått för studio-festivalen, pwayne? 😠

Nu är ju minuten inte baserad på det vanliga decimaltalssystemet så det blir lite långt med tio ggr du får nog nöja dig med sex 😱 ....men jag tror nog inte att du vinner 😳 ....för låten får inte vara "publicera" tidigare!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.