Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hade Logic pro platinum 5. nånting installerat på datorn. en av de sista versionerna på PC som jag förstår det som..

I alla fall så bestämde jag att formatera om datorn.

Nu är Logic installerat igen men det är jättemånga inställningar som inte stämmer.

När jag köpte datorn var logic redan installerat(köpte den av en vän)

och använts i något år.

Och nu har jag ingen aning hur jag ska komma igång med programmet igen?

någon som har förslag?

tack på förhand

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Det är nog bara att välja rätt drivrutiner utifrån vilket ljudkort som du har installerat. Det finns två flikar om audiodrivers under Audio/ Audio Hardware & Drivers, Asio som väl är det bästa ligger på den andra. Vet du inte så får du väl testa dig fram vilken audiodriver som ditt ljudkort funkar med, det är väl tre per sida eller nåt. Börjar visst med PC AV på första om jag inte minns fel sitter inte vid den datorn just nu. Det kanske oxå finns nån mixer till ditt ljudkort som måste meckas med kanske oxå några inställningar som du måste göra i mjukvaran till ditt ljudkort. I så fall så åker du nog på att checka manualen till det. Är det Midi du jobbar med så måste du nog oxå välja vilken synt som ska lira typ om du har en på ljudkortet eller nån extern. Lycka till.

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.